عمومی | دانشگاه بجنورد

برگزاری چهارمین نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع ارتقای سواد رسانه‌ای

برگزاری چهارمین نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع ارتقای سواد رسانه‌ای

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بجنورد، چهارمین نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه، با موضوع ارتقای سواد رسانه ای، در محل فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، برگزار شد .

در این نشست ،دکتر احمد محقر، رئیس دانشگاه بجنورد، ضمن تقدیر از تداوم نشست های مشترک بین حوزه و دانشگاه گفت: تاکنون سه نشست مشترک با موضوعات فضای مجازی و بررسی آسیبِ اجتماعیِ طلاق و سواد رسانه ای برگزار شده است و درچهارمین نشست مشترک، موضوع ارتقای سواد رسانه ای مورد واکاوی قرار می گیرد .

در ادامه، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده ی نیروی انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: موضوع فضای مجازی، علیرغم مزایایی که بر آن مترتب است؛ یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولین است و البته یکی از عوامل آسیب زای اجتماعی نیز می تواند باشد.

وی افزود: اقدامات سلبی در این زمینه به تنهایی موثر نیست و بایستی در حوزه ی پیش بینی و پیشگیری نیز تلاش مضاعفی صورت گیرد.

در ادامه، آقایان احسان عباسی و حجه الاسلام آزموده، استادان حوزه و دانشگاه، به ارائه ی مطالبی در حوزه ی تئوری های سواد رسانه ای پرداختند .

حجه الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این نشست، ضمن تقدیر از اقدام بدیع نشست های مشترک حوزه و دانشگاه در استان، گفت: چالش اصلی در حوزه ی فضای مجازی سوءمدیریت و یا عدم مدیریت هاست که منتج به آسیب های مختلف در حوزه های دینی، امنیتی، اجتماعی و... می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت وحدت حوزه و دانشگاه، راه برون رفت از چالش مذکور را، بومی سازی و مدیریت داخلی بر فضای مجازی دانست.

آقای مسلم محمدیاران، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این نشست، به برخی از آسیب های متاثر از رسانه ها، بویژه رسانه های مجازی ، در استان خراسان شمالی اشاره نمود .

در پایان این نشست، حجه الاسلام و المسلمین یعقوبی، امام جمعه ی بجنورد، با اشاره به آیه ی شریفه ی لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم گفت: تغییرات جوامع در گرو اراده ها و عزم هاست.

وی افزود: بومی سازی فضای مجازی اتفاق مبارکی است که بایستی مسئولین امر، با در نظر داشتن جوانب، به این مهم بپردازند.

امام جمعه ی بجنورد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مباحث فرهنگی در کنار تهاجم فرهنگی از تبادل فرهنگی نیز سخن به میان می آورد که نشان دهنده ی آن است که مشکلی با تبادل فرهنگی مناسب نداریم و بایستی تبادل منتج به جلوگیری از تهاجم شود.