عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

۵۵۶ میلیارد ریال میزان هزینه‌کرد دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز در سال ۹۶

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر اسماعیلی با اشاره به حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه در حوزه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۶۰ پروژه از ۵۲ دانشگاه در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز با مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از ردیف متمرکز مدیریت سبز مورد حمایت و تامین اعتبار قرار گرفتند که مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال به‌صورت نقدی و ۳۶ میلیارد ریال به‌صورت اوراق بند «ب» تبصره ۵ قانون بودجه در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قرار گرفت.

وی افزود: از میان این پروژه ها تعداد ۴۰ پروژه در گروه مدیریت آب و پساب، تعداد ۱۳ پروژه در گروه بهینه سازی مصرف انرژی و تعداد ۶ پروژه در گروه انرژی های تجدید پذیر بوده است و در گروه پسماند نیز به دلیل نوآوری یک پروژه انتخاب شد .

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، با اشاره به مصوبه هیئت امنای وزارت علوم مبنی بر هزینه‌کرد یک درصد از اعتبار سالانه دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت سبز تصریح کرد: در سال گذشته ۳۳۰ پروژه در حوزه‌های بهینه‌سازی انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت آب و پساب، حمل و نقل، فرهنگی و فضای سبز به میزان ۲۵۶ میلیارد ریال به مرحله اجرا رسیدند.

وی یادآور شد: حوزه بهینه‌سازی انرژی با تعداد ۱۵۹ پروژه و مبلغ هزینه کرد ۱۵۷ هزار و ۴۹۴ میلیون ریال و حوزه مدیریت آب و پساب با تعداد ۷۷ پروژه و مبلغ هزینه کرد ۶۳ هزار و ۳۵۶ میلیون ریال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اجرایی شدن مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باهدف صرفه‌جویی، اصلاح و بهبود فرآیندها، اصلاح الگوی مصرف، اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و اعمال مدیریت زمان از شاخص‌های مناسب عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

ل.م ۵۴/ ا. ب ۵۲