عمومی | بنیاد ملی نخبگان

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی میزبان مستعدان‌برتر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌و‌بختیاری در راستای حضور موثر مستعدان‌برتر و مخترعان‌برگزیده در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی و افزایش مهارت‌های تخصصی آنان، برنامه بازدیداز پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه مرکزی کشور (اصفهان) را برگزار می‌کند.

مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان در این خصوص، گفت: این سلسله بازدیدها در راستای اجرای برنامه‌های مصوب بنیاد و با هدف آشنایی اجتماع نخبگانی با پیشرفت‌های علمی، فناوری و صنعتی کشور توسط توان فنی و مهندسی متخصصان ایرانی برگزار می‌شود.

وی ایجاد روحیه اعتماد‌به‌نفس و خودباوری در مستعدان‌برتر و بهره‌مندی از توانمندی آنان در جهت بهبود حل مشکلات جامعه بومی، را از دیگر اهداف این برنامه دانست.

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در سال ۱۳۷۹ با هدف توسعه و استفاده از فناوری‌های نوین کشاورزی در جهت حل مشکلات بخش کشاورزی، تامین امنیت غذایی کشور، ارتقاء سطح سلامت غذایی جامعه، حفاظت از منابع پایه و بسترهای زیست‌محیطی در راستای توسعه پایدار، تولید علم و ثروت، کمک به ایجاد اشتغال مولد و خوداتکایی در محصولات کشاورزی تاسیس شده است.

این پژوهشکده با حضور نیروی‌انسانی متخصص و متعهد و تجهیزات و زیرساخت‌های پیشرفته، توانسته است در مدت کوتاه فعالیت خود به دستاوردهای با ارزش در زمینه‌های مختلف بیو‌تکنولوژی کشاورزی دست یابد. این پژوهشکده دارای شش بخش تحقیقاتی در ستاد و چهار پژوهشکده منطقه‌ای در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، گیلان و خراسان‌رضوی است.

لازم به ذکر است، این برنامه در تاریخ ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود و متقاضیان می‌‎توانند، نام و نام خانوادگی و کلمه «پژوهشکده» را تا ۱۵ تیرماه ۹۷ به سامانه پیامکی بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری به شماره ۵۰۰۰۱۲۹۹۵۸۵۴۹۵ ارسال کنند.