عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اولین مجمع شهرستانی سلامت در آوج برگزار شد

روز چهارم تیر ۱۳۹۷ و در استان قزوین، اولین مجمع شهرستانی سلامت، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آوج برگزار شد. صفر فیض الهی، مدیر شبکه بهداشت - درمان شهرستان آوج با تایید این خبر، هدف از برگزاری این مجمع را افزایش همکاری بین بخشی و جلب مشارکت مردمی در ارتقای سلامت شهرستان عنوان کرد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شهر آوج با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت و جنبه های مختلف سلامت در دین اسلام، رعایت موازین بهداشتی و ارتقای سلامت جامعه را در گرو رعایت بهداشت فردی عنوان کرد.

علی اکبر سلیمانی، فرماندار شهرستان آوج هم با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در زمینه افزایش خدمات بهداشتی - درمانی در شهرستان آوج، خواستار نگاه ویژه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین به کمبودهای موجود در این شهرستان شد.

فرماندار شهرستان آوج با اشاره به شعار "تحرک بدنی، نوید بخش سلامت و نشاط" به عنوان گفتمان غالب امسال، عدم تحرک بدنی مناسب را ناشی از نوع فرهنگ جامعه عنوان کرد و همکاری بین بخشی در اجرای برنامه های سلامت محور، بویژه در راستای تحرک بدنی را خواستار شد.

در ادامه، دکتر سید سعید صدقی اسکویی، معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ضمن برشمردن ابعاد مختلف سلامتی، جنبه اجتماعی سلامت را بُعد مغفول مانده سلامتی عنوان کرد و با اشاره به برخی از انواع بیماری های اجتماعی، تضییع حقوق دیگران را از مهمترین بیماری های اجتماعی دانست.

همچنین، نوروزعلی عزیزخانی، مسوول دبیرخانه سیاستگزاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین به بیان برخی شاخص های مهم سلامتی در سطح استان، کشور و دنیا پرداخت.

عزیزخانی با اشاره به اینکه امید زندگی قبل از انقلاب اسلامی ۵۵.۲ سال بود و در پایان سال گذشته به ۷۵.۶ سال رسیده است، این موفقیت را نتیجه تلاش و تعامل نظام سلامت، سایر ارگان ها و مردم دانست و بر ضرورت همکاری های بین بخشی برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد.