عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

بازدید معاونین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی چغندرقند مهندس مطهری کرج

بازدید معاونین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی چغندرقند مهندس مطهری کرج

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات چغندر قند ، روز دوشنبه  ۴ تیرماه سال جاری  گروهی متشکل از  معاونین و مسئولین سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی چغندرقند واقع در کمال شهر کرج بازدید به عمل آوردند. در این برنامه دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، دکتر کهرام معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، دکتر مطلبی مشاور ریاست محترم سازمان و دکتر بهمنی مدیر کل دفتر برنامه و بودجه به همراه دکتر طالقانی رئیس، معاونین و تعدادی از محققین موسسه تحقیقات چغندرقند حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه بازدید ،  دکتر صادق زاده معاون پژوهشی موسسه ضمن  عرض خیر مقدم  ، خلاصه ای از اهم فعالیتها، وظایف و اهداف موسسه را برای میهمانان بیان نمود. سپس دکتر طالقانی رئیس موسسه تحقیقات چغندرقند با اشاره به کیفیت بذر تولیدی و دستیابی و معرفی ارقام برتر چغندرقند توسط این موسسه برای کشت در مناطق مختلف متناسب با شرایط آب و هوایی کشور و مقاوم بودن این بذور در برابر آفات و بیماریها  ، خواستار حمایت از بذور تولید داخل کشور در سال حمایت از  کالاها و محصولات داخلی شد. در ادامه دکتر محمودی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان، دستیابی به تکنولوژی فراوری و پوشش دهی بذر گیاهان زراعی که  حاصل تلاش محققین موسسه تحقیقات چغندرقند و متخصصان داخلی می باشد را دستاورد مهمی دانست که موجب درآمدزایی این موسسه شده است. ایشان همچنین خواستار راه اندازی تکنولوژی پلت کردن بذر در کنار فناوری پوشش دهی شد که با انجام این کار می توان تا حدود زیادی موجب کاهش هزینه ها در بخش کشت محصولات زراعی را رقم زد.

لازم به ذکر است با توجه به حوزه تخصصی این موسسه در خصوص تحقیق و پژوهش بر روی معرفی و اصلاح ارقام چغندرقند، بذور مختلفی همچون: کلزا، سویا، آفتابگردان، پنبه، گوجه فرنگی، سالیکورنیا، کاهو، خربزه و .... بسیاری محصولات زراعی دیگر توسط این موسسه فرآوری، پوشش دهی و بسته بندی میشود. آقای علیزاده رئیس امور مالی موسسه نیز بطور مختصر گزارشی در ارتباط با وضعیت مالی و هزینه های انجام شده در سال ۹۶ را ارائه نمود. در پایان معاونین سازمان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده و حمایت از فعالیتهای  موسسه تحقیقات چغندرقند، از قطعات آزمایشی کشت شده چغندرقند در مزرعه، کارخانه بوجاری و همچنین سالن فرآوری و پوشش دهی بذر بازدید به عمل آوردند.