عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

عملیات اجرایی پایگاه فوریت های پزشکی ملایر آغاز شد


عملیات اجرایی احداث پایگاه فوریت های پزشکی شماره سه شهری ملایر با کمک خانواده مرحوم یدالله کاکاوند از خیران این شهرستان آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، در این آیین نماینده مردم ملایراظهار داشت: دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان طی سال های گذشته بسیار چشمگیر است و شاهد تحولات شگرف این حوزه در شهرستان ملایر هستیم.

حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: اقداماتی که توسط دولت برای سلامت مردم و حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته، قابل تقدیر و استمرار این خدمات نیازمند مشارکت بیشتر خیران است.

وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی دکتر عباس آذرهمایون رئیس مجمع خیران سلامت ملایر، کمک و مشارکت خیران این شهرستان در حوزه سلامت را بسیار ویژه دانست و افزود: خدمات این مجمع در ملایر شاهکار است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وجود خیران بزرگی همچون حاج حسن توکلی در حوزه سلامت نعمت بزرگی برای این شهرستان است که راه نورانی کمک و بخشندگی برای نجات جان مردم را هموار می کنند.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: کار خیر در حوزه سلامت به طور قطع تاثیرگذاری بالایی دارد و یک سرمایه گذاری معنوی است که به نسل های بعد نیز منتقل می شود.

وی ادامه داد: با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته و کمک وزارت بهداشت و درمان، ۲ دستگاه آمبولانس هر کدام به مبلغ ۶ میلیارد ریال برای شبکه بهداشت و درمان ملایر اختصاص یافت که بزودی تحویل می شود.

وی  با بیان اینکه باید از ظرفیت های بالای خیران در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنیم، بیان کرد: هفته آینده مجمع نمایندگان استان همدان سومین جلسه خود را با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می کند که امیدواریم مانند سایر جلسه های قبلی موفقیت آمیز و پربرکت باشد.

حجت الاسلام آزادیخواه وحدت، صمیمیت و همراهی مسئولان این شهرستان در توسعه و پیشرفت ملایر در حوزه های مختلف را قابل تقدیر خواند و افزود: به طور قطع این وحدت و همدلی یکی از چند رمز موفقیت مدیریت در این شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز در این آیین گفت: منطقه میدان استقلال ملایر نیاز به یک پایگاه فوریت های پزشکی داشت که تاکنون خدمات اورژانسی این منطقه در یک کانکس به شهروندان ارایه می شد.

دکتر محسن ترکاشوند بیان کرد: با کمک خیر ملایری مرحوم کاکاوند و همکاری شهرداری ملایر این پایگاه به منطقه پشت ترمینال تهران منتقل و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: زمین پایگاه فوریت های پزشکی شماره سه شهری ملایر توسط شهرداری و هزینه احداث این پایگاه توسط خانواده مرحوم کاکاوند تامین شده و ۶ ماه زمان برای ساخت این پایگاه در نظر گرفته شده است.

دکتر ترکاشوند تاکید کرد: خانواده مرحوم کاکاوند در حال حاضر ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت این پایگاه کمک کرده اند و تجهیز کامل این پایگاه بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان این منطقه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون ریال هم توسط خانواده بقالی دیگر خیر ملایری برای ساخت این پایگاه اهدا شد، ابراز امیدواری کرد: با تحویل هر چه سریعتر ۲ دستگاه آمبولانس به این شهرستان بتوانیم خدمات پیش بیمارستانی را زودتر تکمیل کنیم.

دکتر ترکاشوند بیان کرد: مساحت پایگاه فوریت های پزشکی شماره سه ملایر ۲۰۰ مترمربع و ۱۳۰ مترمربع بنای اصلی است و به یک دستگاه آمبولانس مجهز است.

وی اشاره کرد هم اکنون سه پایگاه فوریت های پزشکی در شهر ملایر واقع در میدان ولیعصر(عج)، خیابان قائم مقام و میدان استقلال و پنج پایگاه جاده ای در محورهای زنگنه، یونس، جوکار، حسین آباد ناظم و طجر علوی فعال است.