عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

افتتاح اولین خانه استاد در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، گردهمایی اساتید پیشکسوت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و مراسم افتتاح خانه استاد این مرکز با حضور نزدیک به هشتاد نفر از پیشکسوتان دانش پزشکی، دکتر بهادری رئیس دفتر دانش‌آموختگان دانشگاه، دکتر رستمیان معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه، دکتر صادق نیت رئیس مجتمع، دکتر رئیس کرمی و دکتر مکارم معاونین امور دانشگاهی و درمان مجتمع، دکتر گتمیری قائم‌مقام دفتر دانش‌آموختگان دانشگاه، دکتر رزم پا رئیس دفتر دانش‌آموختگان مجتمع روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۹۷ در مرکز همایش‌های امام مجتمع برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر صادق نیت ضمن خیرمقدم به اساتید پیشکسوت اظهار داشت یک از اهدافم برای پذیرش مسئولیت بیمارستان انجام‌وظیفه به‌عنوان شاگرد در قبال اساتید پیشکسوتم در این مجتمع بوده و از دیگر دلایلم بهره‌برداری و استفاده از آموخته‌هایم از محضر اساتید پیشکسوت، که همانا کمک به بیماران نیازمندی که به‌عنوان ملجا نهایی به این مرکز مراجعه می‌کنند بوده است.
رئیس مجتمع ضمن تاکید بر اینکه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) خانه اصلی اساتید پیشکسوت این مرکز است، اظهار داشت: تاسیس خانه استاد، گامی موثر در جهت کاهش فاصله اساتید پیشکسوت و این مرکز خواهد بود و امید است ساختار آموزشی، درمانی و پژوهشی مجتمع بتواند از علم، تجربیات و نظرات راه گشای ایشان بیش‌ازپیش بهره‌مند شود.
دکتر رزم پا نیز از ضمن تشکر از حضور اساتید پیشکسوت در این گردهمایی گفت: خانه استاد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) باهدف ایجاد فضایی مناسب و درشان پیشکسوتان برای حضور، تبادل اطلاعات و همچنین تسهیل دسترسی ایشان به خدمات درمانی مجتمع در صورت نیاز، تاسیس‌شده است.
در ادامه دکتر بهادری رسالت دفتر دانش‌آموختگان را حفظ ارتباط دانش‌آموختگان و اساتید با دانشگاه اعلام کرد. وی از انتقال تجربه اساتید پیشکسوت استقبال کرد و افزود: این دانشگاه و فراگیرانش همچون خانه و فرزندان شما هستند و خوشبختانه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در امر تاسیس اولین خانه استاد پیش‌قدم شد. وی با تاکید بر سخنان رئیس مجتمع اظهار امیدواری کرد این مراسم بستری برای به‌کارگیری نظرات اساتید در پیشبرد اهداف بیمارستان باشد.
سپس دکتر رستمیان در سخنانی کوتاه ضمن ابراز خوشحالی از گردهمایی چنین جمع فرهیخته‌ای، ارج نهادن به تجربیات و زحمات پیشکسوتان و همچنین تهیه اثری مکتوب از راهنمایی‌ها و خاطرات اساتید را حائز اهمیت دانست.
سپس جمعی از اساتید حاضر ضمن قدردانی از برگزاری چنین مراسمی، به ذکر خاطرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
در ادامه پس از پذیرایی و صرف نهار، دفترخانه استاد مجتمع واقع در ساختمان معاونت امور دانشگاهی با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه و مجتمع و مهمانان این مراسم افتتاح رسمی شد.
پخش کلیپ‌هایی از تقدیر مقام معلمی اساتید و همچنین تاریخچه مجتمع، توزیع گل، پکیج و لوح یادبود این مراسم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.