عمومی | دانشگاه گیلان

رقابت حدود ۳۳ هزار داوطلب گیلانی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷

آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بطور همزمان در ۳۷۵ شهرستان و بخش کشور با تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ داوطلب، در پنج گروه آزمایشی به ترتیب در صبح روز پنجشنبه ۷ تیر ماه ،گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی و در عصر همان روزگروه آزمایشی هنر، صبح روز جمعه مورخ ۸ تیرماه گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر همان روز گروه آزمایشی زبان های خارجی برگزار خواهد شد که از این تعداد ۵۹٫۲۴ درصد داوطلب زن و ۴۰٫۷۶ درصد مرد می باشند. گروه آزمایشی علوم تجربی با تعداد ۶۴۲۴۵۱ داوطلب، ۵۲/۶۳ درصدکل داوطلبان را تشکیل می دهد.

این آزمون در استان گیلان در ۱۳ شهرستان با ۳۳۱۱۹ داوطلب برگزار خواهد شد که از این تعداد ۶۴٫۱۲ درصد داوطلبان را زن و ۳۵٫۸۸ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می دهند و شهرستان رشت با ۱۳۶۷۷ نفر داوطلب،بیشترین و شهرستان رضوانشهر با ۸۴۱ نفر، کمترین داوطلب را دارا می باشند. شایان ذکر است تعداد داوطلبان استان گیلان در مقایسه با آزمون سال ۱۳۹۶ به میزان ۱۰٫۵ درصد رشد داشته است.

داوطلبان می بایست کارت ورود به جلسه خود را از عصر روز یکشنبه پنجم تبرماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت و در جلسه آزمون به همراه داشته باشند. باجه رفع نقص کارت ورودی داوطلبان آزمون شهرستان رشت در پردیس دانشگاه گیلان واقع در خیابان ملت روبروی شهر بازی (پارک شهر) مستقر است و داوطلبان برای رفع نقص احتمالی بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، باید قبلاً به این محل مراجعه نمایند .

درهای ورودی حوزه های امتحانی صبح ها از ساعت ۷٫۳۰ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۴٫۳۰ بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبان جلوگیری بعمل می آید. ضمناً نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

جدول زمان بندی و راهنمای حوزه های امتحانی