عمومی | دانشگاه یزد

نخستین دانشجوی دکترای بازاریابی دانشگاه یزد دانش‌آموخته شد

به گزارش دریافتی از دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، این پایان‌نامه که در پی بررسی و شناخت علل اجتماعی – فرهنگی ناپایداری برندهای ایرانی است با ارائه مفهوم جدیدی با عنوان "عناصر مقوم میراث برند" الگویی بومی و متناسب با جامعه ایران را ارائه کرده است . پایان‌نامه مذکور که از معدود پژوهشهای انجام شده با استفاده از روش مطالعه چند موردی تبیینی است برندهای مینو، کفش ملی، حوله برق لامع، کبریت ممتاز و کبریت توکلی را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.

این گزارش می‌افزاید: نتایج این تحقیق نیز حاکی از آن است که عناصر مقوم میراث برند در  برندهای ایرانی مورد مطالعه، تحت تاثیر چرخه ثبات- عدم ثبات در جامعه ایران قرار گرفته و تغییرات قابل توجهی در آنها رخ داده به گونه ای که زمینه ناپایداری برندها و عدم برخورداری آنها از مزیت میراث برند را فراهم آورده است.
دکتر سعید سعیدا اردکانی استاد دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد به عنوان استاد راهنما و دکتر سید محمد طباطبایی نسب و سید مهدی الحسینی المدرسی مشاور این پایان‌نامه و  دکتر مسعود حاجی زاده میمندی و دکتر محمود نادری از استادان دانشگاه یزد و دکتر حمیدی زاده  استاد دانشگاه شهید بهشتی به عنوان داوران این پایان‌نامه بودند.

شایان ذکر است؛ پذیرش نخستین  گروه دکترای بازاریابی در دانشگاه یزد از بهمن ۱۳۹۲ آغاز شده و دانشکده اقتصاد مدیریت و حسابداری دانشگاه  یزد هم اکنون در رشته های  مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مالی و علوم اقتصادی به پذیرش  و تربیت دانشجویان دکترا مشغول است.