عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

والدین در پیشگیری از اعتیاد فرزندان خود، نقش حیاتی دارند

به گفته حسن کاظمی رودباری، رییس مرکز بهداشت شهرستان بویین زهرا، لازم است که والدین درباره اعتیاد و خطرهای آن، صریح و بی پرده با نوجوان خود صحبت کنند.

ایشان با اشاره به اینکه به یاد داشته باشیم کودکان از رفتار ما بیشتر از گفتارمان الگو می‌گیرند؛ اظهار کرد: با محبت و پیوند عمیق، می توان پایه‌های خانواده را در برابر اعتیاد ایمن کرد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بویین زهرا عنوان کرد که نمایشگاهی با عنوان « پیشگیری بهتر از درمان است » در خصوص پیشگیری از اعتیاد، قبل از خطبه های نماز عبادی - سیاسی ۳۱ خرداد ۹۷ در شهر بویین زهرا برپا شد که جملات فوق، بخش کوچکی از پیام هایی بود که به نمازگزاران ارائه شد.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین حسین یوسفی زرومی، رییس دادگستری شهرستان بویین زهرا به عنوان یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه و سخنران قبل از خطبه ها با اشاره به راه های پیشگیری از اعتیاد و خصوصیات خانواده با ثبات و نقش آن در پیشگیری و کمک به ترک اعتیاد، خواستار همکاری همه مردم برای مقابله با این بلای خانمان سوز شد.

محمد افشار، کارشناس مسوول سلامت روان شبکه نیز ضمن تشریح اهداف برپایی این نمایشگاه با اعلام این خبر که این برنامه ها در شهرها و روستاهای شهرستان نیز برپا خواهد شد، خواستار شرکت والدین برای آگاهی از خطرات اعتیاد در این برنامه ها شد.

یادآور می شود، نمایشگاه فوق توسط واحد سلامت روان شبکه بهداشت - درمان شهرستان بویین زهرا و با همکاری فرمانداری، بهزیستی و سازمان مردم نهاد «شکوفه های بهاری» برپا شد که مورد استقبال و توجه مردم قرار گرفت.