عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تنها محرومیت، عدم‌خودباوری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ناصر مهرشاد؛ رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه موضوع اشتغال دغدغه خیلی از جوانان است، گفت: امروز دانشگاه باید در حوزه‌های پژوهش بیش از گذشته فعالیت کند.

وی افزود: همکاری و تعامل بین بخش‌های مختلف سبب می‌شود تحقیقات و پژوهش‌های انجام‌شده به صورت جامع به همه بخش‌های مورد نیاز گسترده شود.

مهرشاد با اشاره به اهمیت اشتراک داشته‌های انسانی، ادامه داد: در چرخه حیات، ادامه حرکت اکوسیستم و زیست‌محیط به تک‌تک عناصر و فعالیت بهنیه آنها وابسته است؛ در جوامع انسانی نیز این مهم یک اصل است. به عبارت دیگر، برای رسیدن به هدف تعیین‌شده همه افراد باید وظیفه خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری روی پژوهش‌های دانشگاهی، تصریح کرد: تنها محرومیت، عدم‌خودباوری است.

سید رضا احمدی‌زاده؛ سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه بومی، گفت: اتکا به دولت برای توسعه، فرهنگ نادرستی است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصربفرد استان، زعفران، زرشک، عناب و انار را از محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی برشمرد و افزود: حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه‌ها می‌تواند ارزش‌افزوده بالایی را ایجاد کند که زمینه‌ساز رونق اشتغال و توسعه اقتصادی باشد.

احمدی‌زاده ادامه داد: برای رسیدن به توسعه باید در حوزه‌های زیست‌بوم کارآفرینی استان، کار شبکه‌ای و برنامه‌ریزی منسجم و همه‌جانبه انجام شود. افزایش استارت‌آپ‌های هدفمند نیز می‌تواند نقش بسزایی در این حوزه داشته باشد.

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک طرح ملی هم‌نت محصولات استراتژیک استان با تمرکز بر ایده‌پردازی در زمینه بسته‌بندی، فروش و فراوری محصولات عناب، زرشک، زعفران و انار استان با همکاری دانشگاه صنعتی بیرجد برگزار خواهد شد و بنا است با دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان تسهیلگر این رویداد همکاری شود که در سایه آن بتوان زیست‌بوم کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار استان را شکل داد.

لازم به ذکر است: ؛ اولین رویداد طراحی بسته‌بندی زعفران در خراسان‌جنوبی با همکاری بنیاد نخبگان استان، دانشگاه صنعتی بیرجند و سازمان همیاری شهرداری‌ها برگزار و از چهار طرح برگزیده تقدیر شد.