تعدیل نیرو، تعطیلی واحد و کاهش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی نداریم
دکتر پورعباس در بازدید از رسانه های دانشگاه :
تعدیل نیرو، تعطیلی واحد و کاهش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی نداریم
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته با حضور در محل رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، از تحریریه روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری آنا و خبرگزاری ایسکانیوز بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از خبرگزاری آنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در بازدید از خبرگزاری آنا گفت: ما یک دوره گذار برای دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کردهایم که مانند دوره درمان است، کسی که بیمار میشود باید از او مراقبت کرد و هر چیزی را نمیتواند مصرف کند اما بعد از آن که سلامتی خود را به دست آورد، آزاد است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حال حاضر دوره درمان را سپری میکند. در این دوره به طور طبیعی باید دانشگاه را آماده ریلگذاریهای جدید کنیم و قطار را به آرامی وارد آن کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی را با سه قید به سمت و سوی جدید پیش میبریم. قید اول هیچ نیرویی اخراج نمیشود، قید دوم هیچ واحدی تعطیل نمیشود و قید سوم اینکه حقوق هیچکدام از کارکنان دانشگاه آزاد کاهش نمییابد.
دکتر پور عباس در پایان گفت: این سه قید را الگوی حرکت قرار دادهایم و با تدابیری که شکل میگیرد و با افزایش درآمدهای دانشگاه، در مسیر ترمیم هم گامهایی برخواهیم داشت.
پورعباس: طرح برندسازی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تخفیف شهریه اجرا میشود
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در بازدید از خبرگزاری ایسکانیوز گفت: با اجرای طرح برندسازی، شاید دانشگاه به نقطه ای برسد که در آینده نزدیک دانشجویانی را پذیرش کنیم که از گرنت دانشگاه استفاده کنند و به تحصیل مشغول شوند.
دکتر پورعباس «برندسازی دانشگاه آزاد اسلامی» را از مهمترین برنامههای این دانشگاه اعلام کرد و گفت: مهمترین کاری که در حال حاضر دنبال می کنیم که تمام خانواده دانشگاه آزاد اسلامی اعم از دانشجو، کارمند و عضو هیات علمی از آن بهره مندخواهند شد، بحث برندسازی دانشگاه آزاد اسلامی است. برندسازی تمام مقوله ها مثل مقوله های آموزشی، پژوهشی و اقتصادی را در بر می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: برندسازی را به شکلی دنبال می کنیم که هر واحد دانشگاهی در استان های کشور در حوزه کشاورزی، خدمات، مهندسی، تولیدات دانش بنیان و تولیدات علمی، پژوهشی و فناوری مشهور به یک برند شود. دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۴۰۰ واحد دانشگاهی دارد که در تدارک هستیم تا ۴۰۰ برند را به ثبت برسانیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه کار برندسازی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده، گفت: این طرح با هدف اقتصادی کردن دانشگاه آزاد اسلامی و کسب درآمدهای غیرشهریه ای است که می تواند به افزایش تخفیف شهریه دانشجویان منجر شود. با اجرای طرح برندسازی، شاید دانشگاه به نقطه ای برسد که در آینده نزدیک دانشجویانی را پذیرش کنیم که از گرنت دانشگاه استفاده کنند و به تحصیل مشغول شوند. این یک انقلاب علمی، آموزشی و اقتصادی در دانشگاه ها و گامی به سوی دانشگاه نسل چهارم است.
وی الکترونیکی کردن تمام فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از مقدمات طرح برندسازی دانست و گفت: وقتی بسترهای الکترونیکی فراهم شود بخش عمده ای از نیروهای ما از کارهای روزمره اجرایی آزاد می شوند و ظرفیت، توانایی و قدرت اجرایی آنها به سمت برندسازی هدایت می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی کرد این دانشگاه ظرف دو تا سه سال آینده در این مسیر الگوی بسیار خوبی برای دانشگاه های کشور و منطقه شود