عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

بازدید مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور از ایستگاههای قاملو و سارال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان

بازدید مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور از ایستگاههای قاملو و سارال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان


به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان، در روزهای ۲۸ و ۲۹ خردادماه سال جاری ،  آقایان  مهندس اسماعیل اسفندیاری پور، مشاور وزیر و مجری طرح گندم، دکتر وفا بخش، قائم مقام معاونت زراعت وزرات جهاد کشاورزی ،

عبدالعزیز، مدیر ملی پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا، اعضای دفتر ایکاردا و جمعی از محققان برجسته ایکاردا  (شامل محققان غلات و حبوبات ) از ایستگاههای تحقیقاتی قاملو و سارال، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان بازدید کردند.

در این بازدید، مزارع گندم، آزمایشات در دست اجرا و برنامه های تولید هسته های اولیه بذر استان کردستان در ایستگاههای مذکور مورد بازدید قرار گرفت  و فعالیتهای انجام شده در ایستگاههای تحقیقاتی فوق الذکر  مورد توجه و قدردانی بازدیدکنندگان قرار گرفت .

همچنین در این بازدید خزانه های آزمایشات بین المللی مورد بررسی و  ارزیابی تیم حاضر قرار گرفت  و پیرامون موارد مختلف در این حوزه ، توضیحات لازم ارائه گردید و همچنین مباحث مختلفی مورد تبادل نظر حاضرین قرار گرفت.
در ابن بازدید مشاور وزیر و مجری طرح گندم کشور طی سخنانی اظهار داشت: امسال خوشبختانه با توجه به بارندگی های مناسب بهاره، مزارع گندم استان کردستان در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و امیدواریم تولید  گندم در این استان ، مطابق برنامه اعلام شده  ، به یک میلیون تن  بالغ گردد.

در ادامه، آقای اسفندیاری پور و هیات همراه از پلاتفرم پایگاه نوآورانه پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا در منطقه سرد حسین آباد سنندج نیز بازدید نمودند . .در این بازدید اهداف، برنامه ها و دستاوردهای کسب شده در پروژه امنیت غذایی ایران - ایکاردا توسط محققین مرکز و مسئولین حاضر ، برای کشاورزان و تولید کنندگان تشریح شد .