عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های استان آذربایجان شرقی: بسیج استادان و دانشجویان باید فراتر از یک تشکل دانشجویی مطرح شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی واحد تبریز، دکتر احسان شاکری در نشست تشکل‌های دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی در واحد تبریز با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرای مرضیه (س)، اظهار کرد: «آئین‌نامه‌هایی در شورای انقلاب فرهنگی به عنوان اسناد بالا دستی دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شده است . »

وی افزود: «همواره تشکل‌های اسلامی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انجمن اسلامی بویژه سازمان بسیج دانشجویی و استادان جزو جریان‌هایی محسوب می‌شوند که مورد توجه جریان‌های دیگر در جامعه است . »

نماینده رئیس دانشگاه در تشکل‌های استان با تأکید بر اینکه بسیج استادان و دانشجویی باید فراتر در میان دیگر تشکل‌های دانشجویی، مطرح شود، گفت: «رسالت سازمان بسیج دانشجویی رسالت انقلابی و اسلامی است و حفظ نظام و ارزش‌های آن عمدتا بر دوش بسیج است از این رو باید نقش بسیج در قالب تشکل تعریف نشود و فراتشکل تعریف شود.»

وی با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: «مقام معظم رهبری در بیست بند برنامه و اهداف تشکل‌های دانشجویی را احصا کرده است و ضرورت دارد تشکل‌های دانشجویی این بندهای احصا شده را جزو محورهای برنامه ای خود قرار دهند و بصورت عمیق بیست بند احصا شده از سوی آنان را بصورت عمیق بازخوانی کنند.»

رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز با توجه به الزامات و ضروریات یک تشکل فرا تشکلی گفت: «بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل فرا تشکلی باید سعه صدر درباره مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مسائلی که به انسان ها مربوط می شود را در دستور کار خود قرار دهد . اگر سعه صدر نباشد و آستانه تحمل تشکل های دانشجویی پایین باشد نمی توانیم نتیجه لازم را درباره پیشبرد نظام بدست آوریم . »

شاکری با بیان اینکه در دانشگاه‌ها تشکل‌هایی با علائق مختلف وجود دارد، اذعان کرد: «اگر مجموعه بسیج تلاشش بر این است که با دیگر تشکل‌ها همسو شود و اهداف و آرمان‌های دیگر تشکل‌ها را با انقلاب و نظام همراه سازد باید هم‌افزایی خود را افزایش دهد در این صورت است که می‌تواند با قدرت مضاعف بر مجموعه و تشکل‌های دانشگاهی تأثیرگذار باشد . »

وی خاطرنشان کرد: «باید میان بسیج استادان و دانشجویان رابطه تنگاتنگ ایجاد شود چرا که استادان تأثیرگذارترین افراد در دانشگا‌ه‌ها ازنظر علمی و فرهنگی به شمار می روند.»

به گفته شاکری حقیقت همواره از کانال گفتگو و تعامل و دیالوگ دو طرفه و چند طرفه حاصل می شود از این رو مجموعه ای که اهداف و رسالت خود را غایی می‌داند باید با گفتگو میان دیگر اعضا اعتمادسازی کند . »

وی گفت: «محتوا، نگرش و رفتار جریانات دانشجویی بویژه بسیج دانشجویی باید بر اساس محتوایی مفید و جذاب و بر پایه معیارهای اسلامی و هنری ترسیم شود تا بتواند در میان دیگر تشکل‌ها و دانشجویان تاثیرگذار باشد . »