عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

وزیر بهداشت از نوجوان زلزله زده بستری در بیمارستان توانبخشی رفیده عیادت کرد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز (چهارشنبه) از " هانیه " نوجوان فداکار زلزله زده منطقه سرپل ذهاب که برای تکمیل دوره درمان و توانبخشی ، در بیمارستان توانبخشی رفیده بستری است ، عیادت کرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، " هانیه یزدان شناس " نوجوان ۱۱ ساله در زلزله آبان ماه سال گذشته سرپل ذهاب، برغم اینکه خودش از آسیب های ناشی از زلزله رهایی یافته بود ، به محض اطلاع از ماندن خواهر خردسالش در خانه نیمه تخریب شده، با شجاعت به داخل خانه برگشته و به هنگام بیرون آوردن خواهرش از خانه و درحالی که خود را سپر جان خواهر کرده بود، با تخریب کامل خانه و ریزش آوار بر روی ستون فقراتش ، دچار ضایعه نخاعی شد.

هانیه پس از گذراندن یک دوره درمان در کرمانشاه ، برای تکمیل اقدامات درمانی و استفاده از خدمات پیشرفته توانبخشی ، به تهران و بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده (وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ) منتقل شد.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت ، امروز با همراهی مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و بیمارستان توانبخشی رفیده ، ضمن عیادت از این دختر فداکار زلزله زده و گفت وگو با پزشکان و متخصصان معالج وی ، در جریان چگونگی روند درمان و توانبخشی هانیه که از ناحیه دو پا با مشکل روبه روست ، قرار گرفت.

وی پس از دریافت گزارش متخصصان معالج ، به خبرنگاران گفت که خوشبختانه کادر درمانی کرمانشاه اقدامات خوبی برای هانیه انجام داده و انتقال این نوجوان فداکار به تهران ، برای تکمیل روند درمان و استفاده از تجهیزات توانبخشی است که ان شاالله به بهبودی نسبی دست پیدا کند.

وزیر بهداشت با قدردانی از زحمات کادر درمانی در کرمانشاه و تهران ، افزود: هانیه جزو قهرمانان است و با توجه به اینکه دختر باهوش و با روحیه ای است ، همین روحیه، کمک زیادی به بهبودی وی می کند.

دکتر " الهام لونی " پزشک معالج و مسئول تیم متخصصان توانبخشی هانیه در مورد وضعیت وی به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: هانیه دچار ضایعه نخاعی شده و شکستگی و نیمه دررفتگی در مهره T۱۲ وی مشاهده می شود و طی مدت کوتاهی که در بیمارستان توانبخشی رفیده بستری شده است ، با تحریک های عصبی (بیوفیدبک) و تمرینات مربوط به طب فیزیکی ، در جهت کنترل عوارض ضایعه نخاعی بر سیستم گوارشی وی تلاش شده است.

وی افزود: تیم متخصصان بیمارستان توانبخشی رفیده هر روز ، انواع خدمات پزشکی ، طب فیزیکی ، کاردرمانی و فیزیوتراپی به این نوجوان فداکار ارائه می دهد و با توجه به سن هانیه و ارائه بموقع خدمات درمانی ، می توان به بهبودی و استقلال در راه رفتن وی امیدوار بود.

دکتر لونی با اشاره به امکانات موجود برای انجام انواع جراحی پیشرفته در بیمارستان توانبخشی رفیده ، تاکید کرد: در ادامه اقدامات درمانی و توانبخشی ، در صورت لزوم ، نسبت به انجام جراحی نیز اقدام خواهد شد.

پدر هانیه نیز در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه ، ضمن رضایت از خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده ، گفت: امیدوارم تجهیزات پیشرفته این بیمارستان بتواند به بهبودی دخترم کمک کند.

لازم به ذکر است ، دکتر هاشمی وزیر بهداشت در ادامه این برنامه ، با برخی دیگر از بیماران بستری در بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده دیدار کرد و ضمن گفت وگو با آنان و همراهانشان ، از چگونگی روند درمان و اقدامات انجام شده ، و بویژه رضایت آنان از خدمات بیمارستان و روند بهبودی مشکلاتشان ، اطلاع یافت.

وزیر بهداشت در ادامه عیادت از بیماران در بیمارستان توانبخشی رفیده ، در جلسه ای با شرکت مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و بیمارستان رفیده ، به درخواست های آنان همچون " گسترش بیمارستان توانبخشی رفیده ، تاسیس بیمارستان توانبخشی دیگر با الگوگیری از بیمارستان توانبخشی رفیده و همچنین مطالبات این بیمارستان از موسسات بیمه گر "، توجه کرد و با نظر مساعد ، پیگیری و رسیدگی به آنها را به مدیران مجموعه وزارت بهداشت سپرد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور