عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

امضاء تفاهم نامه دانشگاه علم وصنعت ایران با دانشگاه فرانسوی در پاریس

امضاء تفاهم نامه دانشگاه علم وصنعت ایران با دانشگاه فرانسوی در پاریس

تفاهم نامه دانشگاه علم وصنعت ایران با یک دانشگاه فرانسوی در نشست روسای دانشگاه‌های ایرانی و فرانسه در پاریس  به امضا رسید .
به گزارش معاونت بین الملل دانشگاه ، در مراسم افتتاحیه نشست روسای دانشگاه‌های ایرانی و فرانسه در روز سه شنبه ۲۹ خرداد که با حضوردکتر غلامی  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان  و مشاور علمی رئیس جمهور فرانسه و روسا و معاونان بین الملل تعدادی از دانشگاه های ایران و دانشگاه های فرانسه در پاریس برگزار شد، دکتر ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران با  رییس دانشگاه ) ParisTech پاری تک) تفاهم نامه همکاری امضا و مبادله نمودند .
این تفاهم نامه  زمینه ساز همکاری مشترک مابین دانشگاه علم وصنعت ایران با مدارس  و مجموعه های بزرگ تشکیل دهنده پاری تک را فراهم می آورد .
دانشگاه پاری تک شامل ۹ مدرسه مهندسی (grande école ) ازجمله مدرسه عالی ملی مخابرات، مدرسه عالی ملی معدن، انستیتو اپتیک، مدرسه عالی فیزیک و شیمی صنعتی، مدرسه ملی آمار و مدیریت، مدرسه ملی پل و راه، مدرسه عالی ملی شیمی، انسام (مدرسه عالی ملی هنر و  صنعت و حرفه )، انستیتو علوم و صنایع محیط زیست می باشد .
شایان ذکر است دانشگاه علم و صنعت ایران در حال حاضر با برخی از این مدارس از جمله انسام همکاری گسترده ای  دارد و همچنین نمایندگان برخی از مدارس از جمله انسام و  مدرسه پل و راه طی بازدید هیات بلند پایه فرانسوی از دانشگاه علم وصنعت ایران در آذر ماه ۱۳۹۵  در دانشگاه حضور داشتند .
Sapp.ir/iust_iran