عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

کارگاه مدیریت و رهبری در بیمارستان با رویکرد اعتباربخشی ملی


نخستین روز برنامه کارگاه مدیریت و رهبری در بیمارستان با رویکرد اعتباربخشی ملی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا در همدان، دکتر مرکزی‌مقدم مطالبی در خصوص نگاهی دوباره به مدیریت بیمارستانی و در نظر گرفتن رویکردی حرفه‌ای و رویکرد سیستمی برای رفع مشکلات رایج بیان کرد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح فرآیند‌های ورودی برای بهبود وضعیت، به بررسی مدلهای مرتبط با این موضوع پرداخت.

دکتر مرکزی‌مقدم با ارائه مطالبی در خصوص توسعه مدیریت بیمارستانی گفت: رفع بسیاری از مشکلات رایج بیمارستانها وابسته به مدیریت و رهبری آنهاست و باید فرهنگ برنامه‌محوری را با رویکرد سیستمی و در چارچوب مدیریت عملیات در بیمارستانها ترویج داد و تثبیت کرد.

وی افزود: مدیریت بیمارستانها بیش از پیش نیاز به توسعه حرفه‌ای‌گرایی و رهبران و مدیران حرفه‌ای با شایستگی‌های بالا دارد.

دکتر مرکزی‌مقدم نبود بانک مدیران توانمند را یکی از مشکلات دانست و گفت: جمع‌آوری مشخصات مدیران برای ایجاد شبکه‌هایی به منظور به اشتراک گذاشتن دانشها بسیار مهم است.

وی تشکیل انجمن حرفه‌ای مدیریت بیمارستانی را خواستار شد و گفت: با ایجاد این انجمن توانمندسازی مدیران صورت می‌گیرد و از این انجمن برای ارزیابی مدیران بهره گرفته شود.

دکتر مرکزی مقدم در نوبت بعد از ظهر نیز در خصوص مدل زنجیره نتایج در برنامه‌ریزی بیمارستان مطالبی بیان می‌کند و بحث گروهی و جمع بندی انجام می‌شود در دومین روز کارگاه نیر تدوین کتاب برنامه و بودجه در بیمارستان همراه با بحث گروهی و تسهیلگری دکتر مرکزی مقدم انجام می‌شود.