عمومی | بنیاد ملی نخبگان

کارگاه خلاقیت، کارآفرینی و ایده‌پردازی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ «کارگاه خلاقیت، کارآفرینی و ایده‌پردازی» به همت بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی و همکاری آموزش‌وپرورش، با حضور جمعی از مستعدان و دبیران حوزه کارآفرینی استان برگزار شد.

در این کارگاه، قمری؛ رئیس کارگروه صنعت و فناوری‌های نوین بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی، به ارائه مطالبی در مورد بحث کارآفرینی پرداخت و با اشاره به تعاریف کارآفرینی از دیدگاه افراد مختلف، دلایل نیاز به کارآفرینی را در جامعه عنوان کرد و گفت: حل مشکلات اجتماعی، کوچک‌سازی دولت، توسعه بخش خصوصی و بهبود کیفیت کالاها و خدمات، از جمله مواردی است که توسعه کارآفرینی را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

وی ضمن ارائه مثال‌های عملی در جوامع پیشرفته، مفهوم خلاقیت را ایجاد ایده‌های جدید و مفهوم نوآوری را کاربرد ایده‌های جدید دانست و افزود: کشف، ابداع و خلق، سطوح مختلف خلاقیت است؛ برای افزایش خلاقیت باید دانش افزوده شود و هر از گاهی به فعالیت‌های مورد علاقه پرداخته شود تا تجربه فرد نیز افزایش یابد.

قمری خستگی‌ناپذیری، استعداد فراوان، ترس از پشیمانی نه از شکست، امتحان ایده‌های مختلف و ساختن و اختراع کردن را از نشانه‌های یک کارآفرین موفق دانست و در ادامه به ارائه نمونه‌های موفق افراد کارآفرین در ایران و جهان اشاره کرد و راه‌‎های رسیدن آنان به موفقیت را مورد واکاوی قرار داد.