عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لرستان

نشست روسای دانشگاههای علوم پزشکی قطب چهار کشور برگزار شد

کاظمی ذهابی/وبدا

نشست روسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی قطب چهار کشور(لرستان، اهواز،آبادان، بهبهان، شوشتر و دزفول) به ریاست دکتر صدرالسادات معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، این نشست با رویکرد دستورالعمل صرفه جویی در هزینه ها برگزار شد. در ابتدای این نشست گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای برنامه های طرح تحول سلامت ارائه شد.

همچنین در این نشست روسای دانشگاه های حاضر در جلسه به ترتیب گزارش جامعی را از اقدامات صورت گرفته در مجموعه ی تحت مدیریت خود در جهت مدیریت هزینه ها و صرفه جویی مصرف در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی ارائه کرده و مواردی به تصویب رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این نشست پس از عنوان خیر مقدم به حاضرین در جلسه عنوان کرد: انصافا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از زمان شکل گیری اقدامات بسیار بزرگی را در عرصه ی بهداشت و درمان در جهت رفاه حال مردم صورت داد. دکتر ساکی ابراز داشت: در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال حاضر ۱۹۱ پروژه ی بهداشتی درمانی در دست احداث داریم که بار عظیمی از کمبودها و نیازهای بهداشت و درمان استان را مرتفع خواهد کرد. وی ادامه داد: در این خصوص علاوه بر حمایت ها و اعتباراتی که از وزارت به استان تخصیص داده شد، توانستیم از ظرفیت خیرین سلامت به خوبی بهره برداری کنیم. دکتر ساکی کاهش بار اعزام بیماران لرستانی به سایر استانها و افزایش ۹۲ درصدی تخت های ویژه ی بیمارستانی را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر عنوان کرد.