عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دیدار مسوولان مجمع خیّرین سلامت استان قزوین با رییس سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری قزوین

روز ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ در نشستی صمیمی، رییس، مدیرعامل و جمعی از اعضای مجمع خیّرین سلامت استان قزوین با رییس سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری قزوین دیدار کردند. در این برنامه، جلال امینی، مدیرعامل مجمع خیرین گفت: مجمع خیرین سلامت استان قزوین از سال ۸۲ شروع به فعالیت کرد و نیازمند کمک و همراهی دیگر دستگاه ها است .

دکتر محمد حسن شلویری، رییس مجمع خیرین سلامت استان هم با بیان اینکه فعالیت رسمی مجمع خیرین سلامت کشور از سال ۸۶ زیر نظر رهبر معظم انقلاب شکل گرفت؛ اظهار کرد: با توجه به بالا بودن هزینه های درمان و توان مالی کم بیشتر مردم، حضور همه دستگاه ها و مردم خیّر استان در کنار مجمع، باعث کم شدن بسیاری از مشکلات درمانی بیماران نیازمند خواهد شد. وی ادامه داد که متاسفانه استان قزوین، کمترین مشارکت و تعامل در حوزه خیریه سلامت را دارد و بهبود این روند، نیازمند فرهنگ سازی در بین عموم مردم است .

رییس مجمع خیرین سلامت استان قزوین گفت: یکی از راهکارهای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی است و امید است تعامل با سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری، گامی برای پیشبرد این راهکارها باشد .

حسین صلح جو، بازرس مجمع خیرین سلامت نیز ضمن تاکید بر این موضوع مهم که هر چند بیشترین زحمات درمانی توسط خیرین انجام می شود، ولی هنوز مجمع خیرین سلامت در استان شناخته شده نیست و این امر مستلزم حضور همه دستگاهها در کنار مجمع است؛ عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ بیمار در استان برای بهره مندی از خدمت رادیوتراپی به بیرون از استان مراجعه می کنند و امید است با تکمیل و ساخت رادیوتراپی قزوین -که پایان شهریور ماه امسال، ساختمان آن توسط افراد خیّر و دانشگاه علوم پزشکی قزوین به بهره برداری خواهد رسید- شاهد حضور همه دوستان خیّر در مشارکت های حوزه سلامت باشیم .

محمدتقی تقوی، یکی دیگر از اعضای مجمع خیرین سلامت استان هم ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری بابت همراهی و همکاری با مجمع، خواستار کمک دیگر دستگاه های استان به مجمع شد .

محمد درافشانی، رییس سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری شهرداری قزوین نیز گفت: سلامت جامعه، مهمترین دغدغه استان و کشور است و یکی از وظایف کاری خود در حوزه سلامت استان را همراهی و اطلاع رسانی به مردم استان دانست.

وی بیان کرد: در گام اول، پیشگیری، اولویت اول اطلاع رسانی در سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری استان است و امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، نشاط و سلامتی در خانواده ها گسترش داده شود. وی از مردم خیّر استان خواست که یاور مجمع خیرین سلامت استان باشند.