عمومی | دانشگاه کردستان

در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان مطرح شد: راه‌انداری فاز دوم دانشکده هنر و معماری در دانشگاه کردستان

رئیس آموزش عالی و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه ساماندهی موسسات عالی وزارت علوم و آمایش آموزش عالی در دست پیگیری است، از گسترش فاز دوم دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان «غلامرضا گرایی‌نژاد»، شامگاه سه‌شنبه (۲۹ خرداد) در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه آموزش عالی در استان کردستان نسبت به کشور دارای شکاف است.
وی با اعلام اینکه این توسعه در استانهای مختلف رخ داده است، افزود: طی هفت سال اخیر از سال ۸۴ تا ۹۱ با تاسیس برخی دانشگاه‌ها، بسیاری از استانها از دانشگاه‌های متعدد بهره مند شدند.
گرایی نژاد با اشاره به اینکه ساماندهی موسسات عالی وزارت علوم و آمایش آموزش عالی در دست پیگیری است، گفت: در راستای رفع این عدم توازن و استقرار توسعه متوازن باید موانع را شناسایی و رفع و رجوع کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه فناوری استان کردستان جزو استان‌های برخوردار و پیشرو است، تصریح کرد: این امر به دلیل حضور دانشمندان و فناوران در کنار مدیران دلسوز و پیگیر است.
گرایی‌ژاد با اعلام اینکه تعداد دانشجویان کشور در حال کاهش است، ادامه داد: خوشبختانه تعداد دانشجویان در دانشگاه کردستان با شیب اندک در حال افزایش است که این حرکت باید تدام یافته تا شاخص‌ها به میانگین کشوری نزدیک شود.
وی با ذکر این نکته که در راستای راه‌اندازی فاز دوم دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان، تفاهم نامه‌ای تدوین شده است، خاطرنشان کرد: افزایش و توسعه رشته‌های دانشکده هنر با توجه به ظرفیت اشتغال در استان و مبتنی بر ظرفیت استان لحاظ خواهد شد.
به گفته رئیس آموزش عالی و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، تخصیص بودجه در راستای تهیه و تامین تجهیزات هوشمند سازی با همکاری دانشگاه صورت می‌پذیرد.
وی با اشاره به اینکه در بحث توسعه ظرفیت پذیرش فارغ‌التحصیلان رصد و نیازسنجی‌های اشتغالی صورت می‌گیرد، افزود: توسعه مبتنی بر تحلیل وضع موجود لحاظ می‌شود.
گرایی‌نژاد با بیان اینکه از نظر استانداردهای سرانه پذیرش دانشجو استان کردستان از میانگین کشوری جلوتر است، گفت: در برنامه‌های آتی باید رشته‌های اشباح شده با رشته‌هایی که منجر به تربیت تکنسین و کاردان می‌شوند، جایگزین شود.