عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

۴۹۳ مصدوم در پی ۳۲۲ فقره تصادف در گچساران+ جزئیات


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مصدوم شدن ۴۹۳ مصدوم در پی ۳۲۲ فقره تصادف در شهرستان گچساران و جاده های مواصلاتی به شهر و روستاهای حومه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان؛ جلال پوران فرد با بیان اینکه این تصادفات در سه ماهه اول سالجاری به وقوع پیوسته است، گفت: این تصادفات ۴۷۷ نفر مصدوم را روانه بیمارستان کرد.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال ۱۲۶ مورد تصادف در گچساران به وقوع پیوسته که ۷۲ مورد آن شهری و ۵۴ مورد جاده ای گزارش شده است.

پوران فرد ادامه داد: در این مدت زمان در تصادفات جاده ای ۱۰۵ نفر مصدوم شدند که ۱۰۱ نفر را به بیمارستان انتقال داده و ۴ نفر در صحنه حادثه  درمان سرپایی شدند.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه نیز ۱۰۰ مورد تصادف رخ داده و از این تعداد ۷۱ مورد شهری، ۲۹ مورد تصادف جاده ای بودند که تصادف شهری ۹۱ مصدوم درپی داشت که۹۰ مصدوم انتقال و یک مصدوم در صحنه درمان شدند، اظهار داشت: از مجموع ۲۹ تصادف جاده ای اردیبهشت ماه این شهرستان، ۶۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد شصت نفر انتقال و یک نفر در صحنه درمان سرپایی شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در خرداد ماه امسال نیز ۹۶ فقره تصادف اتفاق افتاده که از این تعداد ۶۵ مورد شهری و ۳۱ مورد جاده ای بوده است.

وی با عنوان این مطلب که تعداد مصدومان شهری و جاده ای در در این ماه ۱۴۹ نفر بود، افزود:  ۱۳۵ نفر به بیمارستان انتقال و ۶ مصدوم در محل حادثه درمان شدند.

پوران فرد در ادامه ابراز داشت: از ابتدای سالجاری تا ۲۸ خرداد ماه نیز ۲۳ مورد عملیات توسط اورژانس هوایی گچساران انجام شده است.

وی با بیان اینکه پرسنل اورژانس ۱۱۵ تاکنون با تلاش شبانه روزی به وظایف خود عمل کرده و به شهروندان خدمت رسانی میکنند، تصریح کرد: اورژانس ۱۱۵ گچساران با ۷ پایگاه زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی و ۴۴ پرسنل آماده ارائه خدمات درمانی و امدادی به مردم گچساران و هم وطنان عزیز است.

پوران فرد در پایان خاطر نشان کرد: مردم عزیز در صورت تماس با ۱۱۵ خونسردی خود را حفظ کرده،  به توصیه های اپراتور ۱۱۵ توجه و از راهنمایی  های پزشکی لازم در خصوص جان بیماران خود تا رسیدن اورژانس بهره مند شوند.۵-۱۳-۱۴۲

انتهای پیام/