عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

بازنگری آثار و میراث دکتر شریعتی ضرورت تاریخی است

دکتر غلامرضاغفاری در آیین گرامیداشت سالروز عروج دکتر شریعتی در حسینیه مزینان، زادگاه این جامعه شناس برجسته اظهار داشت: دکتر علی شریعتی، جامعه شناسی مردم مدار بود که با تحلیل درست مسائل به دنبال پالایش فکر و اندیشه جامعه بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: شریعتی افتخار بزرگی برای ایران است و حق بزرگی بر جامعه ایرانی دارد.
دکتر غفاری تصریح کرد: اهتمام به برگزاری مراسم پاسداشت شریعتی و گرامی داشتن یاد و خاطره او نشان از شناخت اندیشه وی در جامعه است.
وی با بیان اینکه شریعتی بخشی از تاریخ فرهنگ کشور است، گفت: واکاوی و بازنگری تاریخ معاصر کشور بدون توجه به ایدئولوژی این اندیشمند، سخت است.
معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه شریعتی جلوتر از زمانه خود گام برمی داشت، خاطرنشان کرد: او خود را به دانشگاه محدود نکرد و تنها یک استاد و یا معلم نبود. او خود را معلم جامعه و رسالت خود را فراتر از معلمی و استادی می دانست.
دکتر غفاری افزود: مهم ترین نقش دکتر شریعتی در زمانه خود، دعوت جوانان به تفکر و تامل مسائل مختلف بود که موفقیت های زیادی را در آن به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه محتاج بازخوانی و نقد و بررسی آثار شریعتی هستیم، گفت: باید فراتر از ایام سالگرد، منش و تفکر شریعتی را میان جوانان گسترش دهیم.
ر.ب ۴۵/ ع.ع ۵۷