عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

موضوع " بازی کودکان "، نقش بسیار مهمی در سلامت و آینده آنان در طول زندگی دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان ، گفت: براساس تحقیقات انجام شده در دنیا، موضوع " بازی کودکان " نقش بسیار مهمی در سلامت و آینده آنان در طول زندگی دارد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " حمیدی " تاکید کرد که اگر در دوران کودکی ، سواد حرکتی شکل نگیرد، افراد خودبخود از حرکت دور شده و قابلیت جبران پذیری نیز ندارد.

وی اظهارداشت: مهارت های بنیادین حرکتی و ورزشی ، الفبای سواد حرکتی است و اگر در کودکی شکل نگیرد، حتما فرد زندگی کم تحرکی در بزرگسالی خواهد داشت چرا که سواد حرکتی ، لازمه موفقیت های ورزشی و سبک زندگی سالم است و به نظم و انضباط اجتماعی نیز کمک می کند.

وی در تشریح چگونگی تاثیر سواد حرکتی در هر مقطع از زندگی کودک، افزود: آغاز شکل گیری سواد حرکتی از دو یا ۲/۵ سالگی کودک است که در دوران دبیرستان شکل می گیرد ، و پایه آن ، آمادگی جسمانی است که مهارت های حرکتی ، مهارت های بنیادی ، مهارت های غیرحرکتی و ادراکی را بدنبال خواهد داشت.

دکتر حمیدی در پایان سخنانش تاکید کرد: " بازی " می تواند به تربیت کودکان ، شادابی در زندگی و حتی آموزش دروس مختلف ، به آنان کمک کند.

******

چهره های شاخص علمی در آموزش و سلامت کودکان مورد تقدیر مسئولان و شرکت کنندگان کنگره آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان قرار گرفتند

در ادامه برنامه افتتاحیه اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان ، معاونان سه وزارت بهداشت ، آموزش و پرورش و رفاه اجتماعی با اهدای تندیس این کنگره ، از چهره های شاخص علمی در آموزش و سلامت کودکان تقدیر کردند.

تندیس زیبای این کنگره بین المللی به یاد " توران میرهادی " از شخصیت های برجسته فرهنگی کشور، به اساتید و شخصیت های برجسته حوزه های آموزش و سلامت کودکان به نام های " دکتر قاسم زاده ، دکتر مفیدی ، دکتر انصاری ، دکتر شیخ الاسلام ، دکتر مرندی و دکتر یوسفی " تعلق گرفت.

لازم به ذکر است ، اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان ضمن ارائه ۲۲۰ مقاله علمی و پژوهشی از سوی متخصصان و صاحبنظران ایرانی و خارجی شرکت کننده ، با برگزاری ۱۶ کارگاه آموزشی در زمینه موضوع های مختلف کودکان ، اهداف " جلب توجه جامعه نسبت به مسایل کودکان ، جلب توجه تصمیم سازان نسبت به این مسایل و حرکت به سمت یکپارچگی اقدامات و مدیریت در حوزه های آموزش و سلامت کودکان " را پیگیری می کند .

حضور فعال ۹ تن از متخصصان و صاحبنظران حوزه آموزش و سلامت کودکان از کشورهای ایتالیا، اتریش ، سوئد ، فنلاند و انگلستان در این کنگره و برگزاری کارگاه های آموزشی و پانل های تخصصی توسط آنان، این امکان را فراهم می کند تا شرکت کنندگان کنگره بتوانند از تجربه های دولت ها و تشکل های غیردولتی دیگر کشور ها نیز استفاده کنند.

این کنگره به همت وزارت بهداشت ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، انجمن مطالعات کودکان ایران و با همکاری وزارت آموزش و پرورش ، وزارت رفاه ، سازمان جوانان هلال احمر ، سازمان بهزیستی کشور ، سازمان نظام روانشناسی کشور، شهرداری تهران ، و دهها تشکل و انجمن متولی امور آموزشی و سلامتی کودکان در ایران برگزار شده است .

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور