عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

نوآوردگاه مکمل های غذایی و گیاهی در مشهد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دکتر قدیر رجب زاده رئیس موسسه در این باره گفت: اولویت‌های پذیرش ایده‌های نوآورانه برای برنامه شتابدهی شامل مکمل‌های موثر در بهبود عملکرد مغز، مکمل‌های پروبیوتیک و پری بیوتیک، مکمل‌های کاهش وزن و کاربرد فناوری‌های نوین در تهیه مکمل‌های غذایی و گیاهی می‌باشد .

وی افزود: «نوآوردگاه» رویدادی آموزشی- عملی برای آموزش راه اندازی کسب و کار بر پایه ایده‌های نوآورانه به کارآفرینان جوان می‌باشد .

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: شرکت کنندگان در نوآوردگاه در این مدت روش‌های شبکه سازی، امکان سنجی ایده و طراحی مدل کسب و کار را آموزش می‌بینند .

دکتررجب زاده گفت: با تغییر سبک زندگی مصرف مکمل‌های غذایی به منظور تکمیل رژیم غذایی برای حفظ سلامت افراد به شدت افزایش یافته است .

وی درخصوص هدف از برگزاری این نوآوردگاه بیان کرد: با توجه به پتانسیل بالای گیاهان دارویی بومی در ایران، ضرورت تلفیق فناوری با دارایی‌های بومی برای توسعه کسب و کارهای نوین و بازار مکمل‌های غذایی احساس می‌شود .

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با تاکید بر اینکه به کارگیری فناوری‌های نوین موفقیت تولیدکنندگان را در پی دارد، گفت: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با مشارکت شرکت شزان از موسسات مستقر در پارک علم و فناوری پردیس اقدام به برگزاری رویداد نوآوردگاه به منظور راه اندازی کسب و کارهای نوپا در حوزه مکمل‌های غذایی و گیاهی کرده است .

پیش رویداد (سر نخ) این نوآوردگاه ۱۷ مرداد و رویداد اصلی در ۱۳ الی ۱۶ شهریور ماه سال جاری در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزارمی شود .

ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵