عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

تفاهم‌‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه شهرکرد و دانشگاه هامبورگ آلمان

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهرکرد، این تفاهم‌نامه باهدف تبادل علمی و آموزشی و توسعه همکاری پژوهشی در زمینه تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های علمی- پژوهشی مشترک، برگزاری همایش، کارگاه، کنفرانس مشترک، تسهیل روند اعطای فرصت‌های مطالعاتی و تبادل منابع کتابخانه‌ای ، برگزاری برنامه‌های ویژه علمی کوتاه مدت از قبیل دوره‌های آموزشی و ظرفیت‌سازی علمی متقابل به امضا رسیده است.

در این نشست دکتر کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد، امضا تفاهم نامه بین دانشگاه‌های شهرکرد و هامبورک را در راستای تلاش دانشگاه شهرکرد برای بین‌المللی شدن و افزایش تبادلات علمی و بین الملی این دانشگاه دانست و اظهار امیدواری کرد: این تفاهم نامه هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا طرفین از مزایای آن برخوردار شوند.

دکتر یواخیم شرودر نیز در این نشست در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه شهرکرد با اشاره به برخی از تفاهم نامه‌های مشابه امضا شده با سایر دانشگاه‌ها ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه در راستای اهداف طرفین هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

مدت این تفاهم‌نامه ۴ سال است و در صورت رضایت طرفین تفاهم‌نامه برای دوره‌های ۴ ساله دیگر به‌صورت خودکار تمدید می‌شود و امکان گسترش به سایر حوزه‌ها را دارد.

دانشگاه هامبورگ جزو ۱۵ دانشگاه برترکشور آلمان و در میان ۲۲۰ دانشگاه برتر جهان می‌باشد و در این دانشگاه ۴۲۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ۵ هزار نفر از آنها خارجی است.

ل.م ۵۴/ ر.ب ۴۵