عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

برگزاری دومین جلسه کمیته بهداشت محیط در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج/راه اندازی کمیته های بیمارستانی در راستای ارائه بهتر خدمات


رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، گفت: یکی از سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه بهتر خدمات و ارتقاء کیفی و کمی خدمات رسانی در مراکز درمانی، راه اندازی کمیته های بیمارستانی است.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج؛ دکتر سعیدی نژاد در جلسه کمیته بهداشت و محیط بیمارستان ضمن تاکید بر اهمیت رعایت بهداشت و اجرای کامل دستورالعمل ها در این خصوص، خواستار اجرای مصوبات کمیته در اسرع وقت شد.

وی با مهم دانستن بهداشت محیط در بیمارستان، ادامه داد: کمیته ­های بیمارستانی، وسیله­ ادغام توانایی ­ ها و دانش­ های پراکنده­ بخش­ های گوناگون سازمان در قالب یک واحد فعال و منسجم است.

وی ابراز داشت: برگزاری این کمیته ها عاملی برای کنترل کیفیت خدمات ارائه شده به بیمار هستند، زیرا از طریق آنها می­توان به کم و کاستی­ های موجود پی برد و باعث تقویت عملکرد، رفع مشکلات و معضلات موجود در بیمارستان شد .

کارشناس بهداشت محیط بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز در ادامه نتایج ارزیابی وضعیت بهداشتی واحدهای سرپایی و بستری را تشریح نمود که در این گزارش معیارهایی مانند تعداد تخت بستری، ضریب اشغال تخت، تعداد پرسنل خدمات به تفکیک شیفت، میانگین سن نیروهای خدمات، امتیاز چک لیست و امتیاز کل و درصد انطباق مد نظر قرار گرفت.

سعادت فر؛ مسئول بهداشت محیط و دبیر کمیته بیمارستان همچنین، گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه و پیگیری مصوبات جلسه قبل را ارائه داد .

به گزارش وب دا؛ در پایان دومین جلسه کمیته بهداشت و محیط بیمارستان شهید بهشتی که با حضور رئیس، مدیر و جمعی از مسئولان بخش های مختلف این بیمارستان برگزار شد، مسئولان بخش ها به بحث و بررسی نقاط قوت و ضعف پرداختند و با آنالیز کردن اقدامات انجام شده در راستای بهبود کیفیت و خدمات بهتر به مراجعین و همراهان آنان طبق سنجه های وزارت بهداشت، خواستار خرید مورد نیاز کمیته های بیمارستان جهت ارائه شایسته به همه ذینفعان شدند.۵