عمومی | دانشگاه فناوری های نوین سبزوار

راه اندازی مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سرپرست جدید مدیریت آموزش و پژوهش دانشگاه ضمن تشریح فعالیت­ های پیش­ر­­­و، حوزه آموزش و پژوهش را نیازمند توسعه و اصلاحات جدید عنوان کردند.

دکتر قاسمی با قدردانی از تمامی معاونین و مدیرانی که پیش از این در حوزه­ های آموزش، پژوهش و فناوری به فعالیت پرداخته­ اند بیان داشتند: قطعاً حمایت جدی و هدفمند از عملکرد آموزش و پژوهش دانشگاه نقطه قوت فعالیت ­های تک تک دانشگاه ­هاست و از این منظر دانشگاه فناوری­ های نوین سبزوار باید از شتاب بیشتری برخوردار گردد.

ایشان با قدرانی از حسن نظر ریاست محترم دانشگاه، به تبیین برنامه ­ها و راه­کار های جدید هم­سو با اهداف دانشگاه پرداختند و نیاز به رونق حوزه آموزش با راه­ا ندازی و یا توسعه بخش ­های مختلف آموزشی از قبیل مدیریت آموزشی، تحصیلات تکمیلی، دفتر هدایت استعدادهای درخشان، مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزش و گروه آموزش­های آزاد را از مهمترین اقداماتی عنوان نمودند که بایستی در این خصوص انجام گیرد.

دکتر قاسمی تجهیز حوزه پژوهش به بخش­های مدیریت پژوهشی، مرکز رشد واحدهای فناور، دفتر ارتباط با صنعت، مرکز فناوری اطلاعات، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و دفتر روابط بین ­الملل را امری ضروری عنوان نمودند و خاطر نشان کردند: در این راستا جذب اساتید مجرب و خلاق جهت تقویت کادر آموزشی و اعضای هیأت علمی بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه فناوری­ های نوین سبزوار دانشگاهی مأموریت محور در زمره دانشگاه ­های نسل سوم می­باشد، تصویب رشته های جدید میان رشته­ ای و ارتقاء رشته­ های موجود به سطح تحصیلات تکمیلی را از دیگر اولویت های جدید دانستند که هدایت دانش آموختگان در این رشته­ ها می تواند به خلق استارت آپ­ هایی که جای خالی آنها در ایران احساس می ­شود.

سرپرست مدیریت آموزشی و پژوهشی ارائه خدمات علمی و مشاوره ­ای به دانش ­آموختگان دانشگاهی برای هدایت منابع به سمت سرمایه­ گذاری اشتغال­ زا را، از جمله دیگر برنامه­ های آتی حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه برشمردند.

ایشان با اشاره به برخی از اهداف مراکز رشد از راه اندازی مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه در آینده نزدیک خبر دادند و بیان داشتند: فعالیت­ های فعلی واحدهای فناور در این حوزه نیازمند اصلاحاتی در جهت نیل به اهداف ترسیمی می ­باشند و همچنین جذب واحدهای فناور جدید در آینده مستلزم شروطی خواهد گردید تا در راستای اهداف فعالیت نمایند.

دکتر قاسمی با اشاره به سخنان مدیر کل دفتر برنامه­ ریزی امور فناوری وزارت علوم مبنی بر ایجاد 30 هزار شغل در حوزه فناوری در سال جاری عنوان کردند: تلاش و رایزنی­ ها باید در خصوص تقویت و ارتقاء حوزه توسعه و فناوری دانشگاه به مرکز رشد واحدهای فناور و همکاری­ های مشترک این مرکز با مراکز رشد و فناوری دانشگاه ها و دستگاه های مرتبط در سطح شهرستان صورت بگیرد.

ایشان در انتها ضمن تشکر از همکاری­ های راهگشای اعضاء محترم هیأت علمی و کارشناسان محترم بخش آموزشی و پژوهشی بیان داشتند: رضایت­مندی و تکریم دانشجویان الویت اصلی حوزه آموزش می باشد تا انشاءالله با رفع مشکلات دانشجویان در این حوزه، تنها دغدغه آنان کسب دانش و مهارت در کنار بهره­ گیری از سایر استعدادهایشان باشد.