عمومی | پژوهشگاه علوم ورزشی

جودو بهترین عملکرد را در این دوره از بازی‌های آسیایی خواهد داشت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی، دکتر حمید آقاعلی نژاد معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه و مربی بدنساز تیم ملی جودو اظهار کرد: طی ۱۰ ماهی که مربیگری بدنسازی تیم ملی جودو را بر عهده گرفتم، تلاش کردم رویکرد علمی را وارد بدنسازی جودو کنم و آخرین متدهای تمرین را در بدنسازی جودوکاران پیاده کنم. البته نتایج خوبی که سال گذشته در جودو کسب کردیم، نشان داد که ازنظر علمی مسیر درست بوده است و با تداوم این مسیر می‌توانیم در بازیهای آسیایی جاکارتا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم .
وی گفت: با توجه به نتایج ضعیفی که جودوکاران در دو دوره بازی آسیایی گذشته داشتند، رویکرد مدیریت جدید بر این بود که در کنار کادر فنی از کادر علمی خوبی نیز برخوردار باشد تا نتایج در این دوره از بازیهای آسیایی بهتر از دو دوره قبل باشد. البته این تغییر رویکرد تا به امروز شرایط قابل قبولی را در جودو رقم‌زده است و ما امیدواریم در جاکارتا بتوانیم ناکامی‌هایی که در دو دوره قبل داشتیم را جبران کنیم و حداقل به ۲ تا ۳ مدال دست پیدا کنیم .
دکترآقا علی نژاد خاطرنشان کرد: امروز در دنیا ثابت‌شده که بدون کار علمی دستیابی به مدال امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر در فدراسیون جودو رویکرد علمی به‌خوبی نهادینه‌شده و شرایط رو به رشد است .
مربی بدنساز تیم ملی جودو در پایان افزود: قدرت و توان دو فاکتور کلیدی هستند که با هماهنگی صورت گرفته با کادر فنی قرار است در برنامه بدنسازی جودوکاران اعمال شود. به‌طوری‌که ابتدا روی قدرت بدنی جودوکاران کار می‌کنیم و بعد از افزایش قدرت بدنی در ادامه توان آنها را ارتقاء خواهیم داد. البته با نگاه علمی که رییس فدراسیون دارد و انسجامی که بین کادر فنی و کادر علمی وجود دارد، من مطمئنم در این دوره از بازیهای آسیا بهترین عملکرد را از جودوکاران شاهد خواهیم بود .
منبع: ایسنا