عمومی | پژوهشگاه علوم ورزشی

کسب بالاترین امتیاز شاخه علمی توسط دو نشریه پژوهشگاه علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی، در آخرین رتبه‌بندی کمیسیون ارزیابی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری، نشریه مطالعات مدیریت ورزشی با کسب ۸۳ امتیاز به‌عنوان رتبه اول و نشریه پژوهش در ورزش تربیتی با کسب  ۸۲ امتیاز  رتبه دوم را در میان نشریات تربیت‌بدنی به خود اختصاص داده و موفق به کسب بالاترین امتیاز در میان نشریات علمی- پژوهشی کشور و اخذ گرید A شده‌اند .
ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۳۹۶ نشریات معتبر علمی بر اساس عملکرد آنها در سال ۱۳۹۵ انجام‌شده است که نتایج آن بر روی سامانه رتبه‌بندی نشریات به آدرس journals.msrt.ir قابل‌مشاهده است.  ارزیابی امسال با تاکید بر محتوای مقالات (داوری) و شاخص‌های شکلی (کارشناسی) برای شماره‌های سال ۱۳۹۵ نشریات انجام‌شده است. مهم‌ترین شاخص‌های شکلی شامل وضعیت انتشار، حضور در نمایه‌های بین‌المللی، تعداد مقالات سردبیر و نویسندگان تکراری، وضعیت سامانه‌های نشریات و رعایت دستورالعمل استاندارد تهیه مقالات می‌باشد.
همچنین شاخص‌های محتوایی شامل کیفیت، چکیده، فهرست منابع، اصول نگارش، انطباق محتوای مقالات با موضوع و خط‌مشی نشریه و کیفیت محتوایی مقاله‌ها می‌باشند
شایان‌ذکر است نشریات بر اساس مجموع امتیازات کسب‌شده از شاخص‌های مذکور به ۴ سطح رتبه‌بندی شده‌اند.
۱- سطح یک یا A : نشریاتی که بیش از ۸۰ امتیاز کسب نموده‌اند (نشریاتی که بیش از ۹۰ امتیاز کسب کنند به‌عنوان نشریات گروه A + محسوب می‌شوند).
۲- سطح دو یا B : نشریاتی که بین ۶۵ تا ۷۹ امتیاز کسب نموده‌اند.
۳- سطح سه یا C : نشریاتی که بین ۵۰ تا ۶۴ امتیاز کسب نموده‌اند.
۴- سطح چهار یا D : نشریاتی که کمتر از ۶۴ امتیاز کسب نموده‌اند.