عمومی | دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

اولین همایش بین المللی دانشگاه سبز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

اولین همایش بین المللی دانشگاه سبز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با توجه به روند روز افزون مخاطرات زیست محیطی و توجه مردم و مسوولین کشور به چالش های زیست محیطی، اولین همایش بین المللی دانشگاه سبز به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ 17 و 18 بهمن ماه 1396 در دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور معاونین اداری و مالی و دبیران کمیته سبز دانشگاه‌ها برگزارشد.
از آنجایی که ساختار غالب دانشگاه‌های کشور به صورت پردیس می باشد، بنابراین از سویی به مثابه شهری کوچک، شاکله یک اجتماع با همه شئونات آن را دارا است و از سویی دیگر استقلالی نسبی در تصمیم‌سازی و اجرا نیز برخوردار است. از طرفی دانشگاهیان قشر مرجع و تاثیرگذار جامعه نیز هستند. این سه ویژگی، پردیس‌های دانشگاه را مستعد تبدیل شدن به الگویی برای کل جامعه کرده است. بی تردید دانشگاه همواره الگویی برای جامعه بوده و پرچم‌دار فرهنگ، دانایی، جویایی نوآوری و فناوری است. دانشگاه سبز در وهله نخست نوعی نگاه است که شیوه‌ای از اندیشیدن، جهان‌بینی و آنگاه عمل را شامل می شود. دانشگاه سبز در گام اول می‌کوشد سبز اندیشی را بپروراند، بنیان‌های شناختی و مفهومی آن را استوار گرداند، برای مسائل فعلی و آتی راه حلی بجوید و سپس در عمل دانش و تجارب خویش را در جهت تحقق جامعه سبز به کار گیرد.
بر اساس این رویکرد، در این همایش که با سخنرانی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و معاون اداری و مالی عتف همراه بود، تجارب دانشگاه‌های داخلی و خارجی در غالب پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی ارائه شد.
ضمنا دکتر غلامی سفیدکوهی نیز بعنوان مسئول دانشگاه سبز به نمایندگی از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در این همایش حضور داشتند.





1396/11/23 11:41