عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

برگزاری جلسه هماهنگی امتحانات در واحد یادگار امام (ره) شهرری

جلسه هماهنگی امتحانات با حضور دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد، اعضا هیات رئیسه، روسای دانشکده ها و کارکنان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری برگزار گردید.

دکتر سعید قاضی مغربی در ابتدای این جلسه  ضمن قبولی طاعات و عبادات در  ماه سراسر خیر،  برکت و رحمت رمضان  به همه ی پیروان قرآن و رهروان راه ائمه ی هدی علیهم السلام  گفت: امیدوارم باتمسّک به قرآن وانجام عبادات سفارش شده در این ماه، از لحظه لحظه ی این اوقات روحانی و آسمانی، بهره های فراوان معنوی نصیب خود ساخته باشیم و از برکات بی شمارآن ، اندوخته ی جاویدی برای یوم المعادخود بیندوزیم  ودر پایان این ماه رحمت در حق یکدیگر دعا کنیم.

رئیس واحد یادگار امام (ره) شهرری اظهار کرد: بخش عظیمی از عمر مفید ما در دانشگاه صرف می شود و باید برای خود یک سیستم پویا و رو به رشد ترسیم و  با تعامل و همکاری یکدیگر سعی در برطرف کردن مشکلات داشته باشیم.

وی گفت: امتحانات در سنوات های گذشته با روش های مختلفی اجراء شده است و بعضاً با افت و خیزهای زیادی مواجه بوده اما در کل می توان برآیند مثبتی از برگزاری داشت. یکی از مهم ترین پارامترهای اجرا امتحانات سالم برگزار شدن و کاهش اشتباهات عمدی و سهوی است و خوشبختانه موارد عمدی در این واحد دانشگاهی بسیار معدود و انگشت شمار می باشد که این خود باعث افتخار است.

قاضی مغربی با اشاره به مکانیزه شدن امتحانات افزود: با تلاش های بسیار معاونت آموزشی و پیاده سازی نرم افزار امتحانات، برگزاری اولین دوره آزمون مهارت سنجی با موضوعات پیرامون حوزه آموزش در راستای افزایش بهره وری و پیاده سازی نظام شایسته سالاری، حضور به موقع پرسنل در امتحانات و انجام صحیح امورات محوله امیدوارم شاهد برگزاری امتحانات سالم باشیم.

در ادامه دکتر امیر احمری نژاد معاون آموزشی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با اشاره به شیوه جدید برگزاری امتحانات که بخش عمده اجرای آن بصورت مکانیزه انجام می شود گفت: در سیستم جدید به عملکرد اساتید، گروه ها و دانشکده در فرآیند امتحانات در سه بازه قبل، حین و بعد از امتحانات امتیاز داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: عدم ارائه به موقع نمرات در مدت زمان تعیین شده موجب اختلال در امور آموزشی، انتخاب واحد و ثبت نام دانشجویان می شود و با توجه به آیین نامه آموزشی و مصوبه شورای آموزشی واحد مهلت ثبت نهایی در سایت برای مقاطع کاردانی و کارشناسی چهار روز، کارشناسی ارشد یک هفته، دکتری سه هفته، رسیدگی به درخواست تجدید نظر نمرات و تایید لیست قطعی نمرات برای مقاطع مذکور به ترتیب سه روز و یک هفته است و زمان مراجعه حضوری به اداره امتحانات دانشکده جهت تحویل اوراق امتحانی و تایید لیست نمرات بعد از تاریخ امتحان برای مقاطع کاردانی و کارشناسی یک هفته، کارشناسی ارشد ده روز و دکتری یک ماه است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد یادگار امام (ره) شهرری گفت: برای اولین بار در این واحد دانشگاهی سوالات امتحانی شخصی سازی شده است به گونه ای که سوالات و پاسخنامه به همراه یک برگه (فرم تکثیر) که شامل اطلاعات کامل امتحان هر کلاس اعم از محل امتحان، نام درس، تعداد دانشجویان، شماره صندلی، نام استاد و ... از طریق قرنطینه مرکزی در بسته مخصوص قرار گرفته است که ده دقیقه قبل از شروع امتحان از طریق مسئول جلسه به مراقب تحویل می شود.

دکتر حامد نعمتیان مدیر کل آموزشی افزود: با اجرای شیوه جدید برگزاری امتحانات ، مکانیزه شدن و تشکیل بانک اطلاعاتی و سنجش آن بر اساس نیازهای حوزه آموزش در زمان امتحانات موفق به توزیع عادلانه ای در خصوص چیدمان نیروهای اجرایی شدیم.