عمومی | دانشگاه صنعتی کرمانشاه

رونمایی از اپلیکیشن پیش بینی جام جهانی ۲۰۱۸ (Papp) در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، از اپلیکیشن پیش بینی جام جهانی ۲۰۱۸ (Papp) که توسط برخی از دانشجویان فعال دانشگاه صنعتی کرمانشاه به مرحله طراحی و ساخت رسید، رو نمایی شد.

.

بنابراین گزارش؛ امروزه استفاده از هوش مصنوعی بیش از پیش در ابعاد مختلف زندگی بشر جای خود را پیدا کرده است. در آستانه ی برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه اقدام به طراحی و عرضه ی اپلیکیشنی کرده اند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و ریاضیات پیشرفته اقدام به پیش بینی نتایج نهایی مسابقات در این دوره از رقابت­ها می­کند. این اپلیکیشن که در بستر سیستم عامل اندروید و برای تلفن های همراه هوشمند ایجاد شده، می تواند پیش بینی نهایی بازی های فوتبال مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ را براساس داده های نیمه ی نخست بازی انجام دهد.

.

در این برنامه از کاربر خواسته می شود تا اطلاعات نیمه نخست بازی را وارد نماید. این اطلاعات شامل تعداد گل تیم ها در نیمه نخست، تعداد موقعیت گل تیم ها در نیمه نخست، تعداد شوت داخل چارچوب تیم ها در نیمه نخست و مالکیت توپ تیم ها(%) در نیمه نخست می باشد. براساس جمع آوری یک پایگاه داده عظیم و با کمک روش های ریاضی پیچیده، مدل تمام تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ استخراج شده است و بر مبنای این مدل ها است که پیش بینی صورت می گیرد. با توجه به تعداد متفاوت داده­های موجود برای بازی­های تیم­های مختلف در مرحله­ی مقدماتی که به منظور مدلسازی مورد استفاده قرار گرفته است بدیهی خواهد بود که دقت مدل­ها برای تمامی تیم­ها یکسان نباشد و برای تعدادی دقت بالاتر و برای تعدادی دقت پایین­تری مستحصل گردد.

.

با توجه به مطالعه­ی صورت گرفته، ایده ی پیاده سازی این اپلیکیشن برای اولین بار مطرح می شود و تیم سازنده­ی این اپلیکیشن در نظر دارد برای بازی­های آتی لیگ­های معتبر دنیا که داده­های بیشتری به منظور مدلسازی در دسترس دارند اقدام به منتشر کردن اپلیکیشن دیگری در این راستا کند.

.

لازم به ذکر است تمامی فرآیندهای طراحی و اجرای UI و UX ، توسعه دهندگی اندروید و مدلسازی شبکه های عصبی توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه اجرا شده است. تیم سازنده ی این اپلیکیشن متشکل از آقایان محمدامیر ستاری و سیاوش حسینی دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی برق  و عباس قدردان دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر تحت نظارت دکتر غلامحسین روشنی و محمدامین ایمانی می باشد.

.

گفتنی است:  این اپلیکیشن در بسیاری از فروشگاه ها و ارائه کنندگان داخلی و بین المللی نرم افزار های اندروید قابل دریافت است.

.

آدرس اینترنتی فروشگاه کندو جهت دریافت رایگان این اپلیکیشن:

.

yon.ir/papp

.

.

.

.

.

.