عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

برگزاری اولین جلسه هماهنگی و برگزاری کانون های سلامت محله

وب دا؛ اولین جلسه هماهنگی و برگزاری کانون های سلامت محله به دعوت مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد و با حضور معاونت بهداشتی و مسئولین واحدهای مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد.
به گزارش وب دا؛ رئیس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت استان چهارمحال و بختیاری در ابتدای این جلسه با تشریح اهداف معاونت اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های این معاونت جلب مشارکت ساختارمند مردم و همچنین گسترش همکاری های بین بخشی است که سالها در حوزه معاونت بهداشتی به عنوان اصول اولیه مراقبتهای بهداشتی (phc)مطرح است ،حوزه کاری و اهداف این دو معاونت را بسیار نزدیک و هم راستا عنوان کرد و بر لزوم تعامل همه معاونت ها خصوصاً معاونت بهداشتی با معاونت اجتماعی تاکید نمود.
فرهاد محمودی، کانون سلامت محله را تشکلی اجتماع محور معرفی که در آن مردم با هدف ارتقای سلامت خود، خانواده ، محله و جامعه مشارکت می کنند.
وی تصریح کرد: این کانون تشکیلاتی غیر دولتی ،غیر انتفاعی و داوطلبانه است که در یک حوزه جغرافیایی مشخص (محله یا روستا) شکل می گیرد.
گفتنی است، در این جلسه با تبادل نظرات اعضاء چند محله ی شهری و روستایی به عنوان پایلوت انتخاب تا با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرکرد اجرای کانون سلامت محله در محلات عملیاتی گردد.