عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

جلسه سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، برگزار شد+ عکس


معاون مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد از برگزاری جلسه تحلیل آمار و عملکرد سامانه سیب در این مرکز، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد؛ مهندس فخرالدین معصومی، اظهار داشت: ا ز آنجائیکه عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی باید مرتباً ارزیابی شود، لذا با استفاده از این سامانه کلیه خدماتی که به مراجعه کنندکان ارائه می گردد در سامانه سیب ثبت شده و گزارش­ دهی اطلاعات به صورت کاغذی ممنوع شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت یکی از تحولات عظیمی است که در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی موثر بوده، افزود: تمام اطلاعات مربوط به خانوارها و نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در سامانه سیب وارد و ثبت می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه به منظور پایش و ارزیابی فعالیت کاربران در سامانه سیب، جلسات تحلیل و عملکرد این سامانه به صورت هفتگی و ماهیانه برگزار می شود، اذعان داشت: از آنجائیکه در این سامانه به صورت لحظه ­ای می توان شاخص­ ها را مشاهده کرد، لذا می توان برای مسایل مختلف برنامه­ ریزی کرد و آموزش ­های مورد نیاز را ارائه نمود.

وی یادآور شد: امیدواریم با توسعه شبکه اینترنت در مناطق دوردست و صعب العبور، بتوانیم ارائه خدمات سلامت در این مناطق را به صورت مطلوب تری شاهد باشیم.

به گزارش وب دا؛ جلسه تحلیل آمار و عملکرد سامانه سیب با حضور جمعی از مسئولین مراکز بهداشتی- درمانی و مراقبین سلامت شهرستان بویراحمد در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهید دامیده، برگزار شد.۱۴۲-۷