عمومی | دانشگاه صنعتی مالک اشتر

برگزاری دومین دوره مسابقات جایزه بزرگ پهپادها

دومین دوره مسابقات جایزه بزرگ پهپادها از 24 تا 27 مهرماه در مجموعه ورزشی ساص د برگزار می‌گردد. در این مسابقات بیش از 30 تیم از دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی در دو کلاس سرعت و فضای بسته با هم به رقابت می‌پردازند. کلاس سرعت یک رقابت پرهیجان در حوزه پهپادها است که به رقابت‌های اتومبیل‌رانی شباهت دارد و در آن سرعت و قدرت مانور پهپادها به نمایش گذاشته می‌شود. این کلاس دارای یک مسیر مشخص و از میان موانع بوده و تیمها موظفند این مسیر را در تعداد دورهای مشخص و در مراحل مختلف با کمک تصاویر ارسالی از دوربینی که در جلوی پهپادها نصب شده است، طی کنند. این تصاویر روی عینکی با عنوان FPV که بر روی چشم خلبان نصب می‌گردد قابل مشاهده است.

کلاس فضای بسته این دوره از مسابقات نیز بر هوشمند بودن پهپادها و انجام ماموریت‌های نه گانه تاکید داشته و تیمها موظف می باشند ضمن ورود هوشمند به ساختمان، صعود و فرود خودکار بر روی سکوی متحرک، قدرت و دقت خود را نسبت به جابجایی اجسام در معرض قضاوت داوران قرار دهند.

برگزاری نمایشگاه تخصصی از انواع پهپادها و ربات‌های پرنده با قابلیت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این دوره از مسابقات است. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط برای بازدید کنندگان از دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات است. لازم به ذکر است که بازدید از این مسابقات برای عموم آزاد است.