عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین مراسم ارتحال امام خمینی (ه)

در بیست و نهمین مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، گروه سلامت بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در راستای کنترل عوامل محیطی از جمله آب، غذا، محیط های اسکان، مراکز طبخ و عرضه غذا و وسائط نقلیه عمومی جهت انتقال زائرین در این مراسم حضور یافتند.
ازآنجایی که بروز و شیوع بیماری های مرتبط با عوامل محیطی از جمله آب و غذا در اجتماعات و جابجایی جمعیت های انسانی در مناسبت های مختلف یک احتمال اجتناب ناپذیر است؛ این برنامه با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و زائرین و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آنها اجرا شد.
مهندس مجید تاجیک در این خصوص اظهار داشت: با توجه به مقارن شدن این مراسم با ماه مبارک رمضان و لزوم خدمت رسانی مناسب به زائرین، تیم اعزامی ۱۰ نفره کارشناسان بهداشت محیط جهت نظارت بر نحوه نگهداری و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار وعده افطار روزه داران و زائرین حرم رهبر کبیر انقلاب از شب قبل از مراسم نسبت به کنترل عوامل محیطی تاثیرگذار بر نگهداری مواد غذایی دپو شده اقدام کردند. همچنین در روز مراسم نیز ضمن هماهنگی با سپاه پاسداران و عوامل اجرایی برنامه؛ بر نحوه توزیع بهداشتی غذای زائرین نظارت شد.
اعزام نیروهای بهداشتی درمانی به مراسم ارتحال
هرساله همزمان با برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با هدف پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب تر به زائران و مسافران، نیروهای بهداشتی دانشگاه به همراه تجهیزات مورد نیاز به این مراسم اعزام می شوند.
در سال جاری نیز ۲ نفر پزشک و ۲ نفر کارشناس بهداشتی به همراه تجهیزات درمانی اولیه، واکسن، محیط‌های نمونه برداری از بیماران و فرم‌های گزارش دهی بیماری های واگیر به محل اعزام شدند و در طی روزهای برگزاری مراسم ارتحال به زائرین خدمات لازم را ارایه کردند.