بازدید اعتباربخشی از بیمارستان امام حسین (ع)؛ در راستای بهبود کیفیت خدمات
بازدید اعتباربخشی از بیمارستان امام حسین (ع)
در راستای بهبود کیفیت خدمات
در راستای بهبود کیفیت خدمات
در ادامه بازدیدهای
اعتباربخشی
جامع بیمارستانها، کارشناسان اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان صبح یکشنبه بیستم خردادماه ۹۷ از بیمارستان امام حسین (ع) بازدید کردند.
پایگاه خبری و اطلاعرسانی وبدا – زنجان – بازدیدهای اعتباربخشی ، از اردیبهشتماه سالجاری منطبق بر دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع، به منظور نظارت بر روند استقرار استانداردها و کسب اطمینان از بهبود مستمر کیفیت خدمات و آمادگی بیمارستانها با رویکرد تمرکز بر ماموریت اصلی بیمارستان در موضوع مراقبت و درمان و نیز توجه به ایمنی بیمار و رعایت جقوق گیرندگان خدمت با محوریت اداره اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان کلید خورد و تا آغاز برنامه جامع کشوری به کار خود ادامه خواهد داد .
این بازدیدها در فاز اول در سطح بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زنجان آغاز شد .
اعتباربخشی؛ فرآیند خودارزیابی و ارزیابی خارجی است که در سازمانهای بهداشتی و درمانی، جهت ارزیابی سطح عملکرد آنها در رابطه با استانداردهای معین و راههای اجرای بهبود مستمر صورت میگیرد و تنها به وضع استانداردها نمیپردازد بلکه دارای ابعاد تحلیلی، مشاورهای و بهبودی است.
اعتباربخشی در بیمارستان؛ موضوعات پزشکی مبتنی بر شواهد، تضمین کیفیت، اخلاق پزشکی و کاهش خطای پزشکی، نقشی کلیدی در این فرآیند دارد و حفظ ایمنی بیمار نیز بخشی از فرآیند تعریف اعتباربخشی در بیمارستان است.
پایگاه خبری و اطلاعرسانی وبدا – زنجان – بازدیدهای اعتباربخشی ، از اردیبهشتماه سالجاری منطبق بر دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع، به منظور نظارت بر روند استقرار استانداردها و کسب اطمینان از بهبود مستمر کیفیت خدمات و آمادگی بیمارستانها با رویکرد تمرکز بر ماموریت اصلی بیمارستان در موضوع مراقبت و درمان و نیز توجه به ایمنی بیمار و رعایت جقوق گیرندگان خدمت با محوریت اداره اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان کلید خورد و تا آغاز برنامه جامع کشوری به کار خود ادامه خواهد داد .
این بازدیدها در فاز اول در سطح بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زنجان آغاز شد .
اعتباربخشی؛ فرآیند خودارزیابی و ارزیابی خارجی است که در سازمانهای بهداشتی و درمانی، جهت ارزیابی سطح عملکرد آنها در رابطه با استانداردهای معین و راههای اجرای بهبود مستمر صورت میگیرد و تنها به وضع استانداردها نمیپردازد بلکه دارای ابعاد تحلیلی، مشاورهای و بهبودی است.
اعتباربخشی در بیمارستان؛ موضوعات پزشکی مبتنی بر شواهد، تضمین کیفیت، اخلاق پزشکی و کاهش خطای پزشکی، نقشی کلیدی در این فرآیند دارد و حفظ ایمنی بیمار نیز بخشی از فرآیند تعریف اعتباربخشی در بیمارستان است.