عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

اقدام قابل تحسین بهکار مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر در نجات جان یک مراجعه کننده به این مرکز

اقدام قابل تحسین بهکار مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر در نجات جان یک مراجعه کننده به این مرکز

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ در یک اقدام انسان دوستانه و به‌موقع یک بهکار مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر موفق به نجات جان یک مراجعه کننده به این مرکز شد.

محمدرضا زیاری بهکار کشیک شیفت عصر بیمارستان که در حال انجام وظیفه بود، وضعیت اضطراری یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان که در حال عبور از یکی از راهروهای طبقه همکف بیمارستان بود را مشاهده و متوجه می شود که این فرد دچار ایست قلبی تنفسی شده است.

لذا ضمن درخواست کمک و اعلام کد احیا، عملیات ماساژ قلبی را تا رسیدن تیم احیا برای بیمار شروع می کند. بعد از رسیدن تیم احیا و ادامه عملیات، با تدابیر لازم بیمار به بخش اورژانس منتقل شده و در نهایت با برگشت علائم حیاتی، بیمار نجات پیدا می کند.

به‌دنبال این اقدام تحسین برانگیز، دکتر فریور سرپرست این مرکز ضمن صدور تشویق نامه، از احساس مسئولیت و همکاری خوب وی با تیم احیای بیمارستان تقدیر و تشکر کرد.

متن این تشویق نامه بدین شرح است:

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ اَوْ فَسَادٍ فِی الْاَرْضِ فَکَاَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ اَحْیَاهَا فَکَاَنَّمَا اَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ۚ

هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده (سوره مائده آیه ۳۲ )

جناب آقای محمدرضا زیاری

هر چند تقدیر و تشکر در برابر تلاش و کوششی که به نیت تقرب به ذات اقدس احدیت صورت گرفته از عهده بندگان خارج است و تنها او بهترین پاداش دهنده است ، اما بر حسب وظیفه و با عنایت به حدیث معروف ((من لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق)) از زحمات شما که با احساس مسئولیت و تعهد کاری (با اعلام به موقع کد احیاء قلبی و ریوی ) موجب نجات جان همنوع خود شده اید، تشکر و قدردانی می نمایم و توفیقات روز افزون شما را در پرتو ذات اقدس الهی و در سایه توجهات خاص حضرت ولیعصر (عج) خواهانم.