عمومی | دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

درآستانه بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران وباهدف تجدید پیمان باآرمانهای والای امام خمینی (ره)، شهدا و رهبری مراسم بزرگداشتی درروز شنبه ۱۲ خرداد ماه در محل یادمان شهید گمنام دانشگاه برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم، دکتر ولی زاده، رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، طی سخنانی ضمن تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) وگرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، با اشاره به یگانه رمز پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، به رهبری امام امت گفت: همدلی، انسجام ملی وصف نشدنی مردم و وحدت کلمه، همواره رمز بزرگ پیروزی مردم به رهبری امام خمینی (ره) در بحرانهای مهم بود، لذا همین خصوصیت مهم مردمی، در زمان فعلی نیز راهکار عبور از مشکلات داخلی و خارجی است .
حجت الاسلام والمسلمین نقیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در سخنان کوتاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، درتبیین شخصیت حضرت امام خمینی(ره) به ذکر خاطره ای از زبان شهید مطهری از امام پرداخت و گفت: شهید مطهری در خاطره ای از امام می گوید: من که قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده‌ام، باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. وقتی برگشتم،‌ دوستانم گفتند: «چه دیدی؟ ».
گفتم چهارتا «آمن» دیدیم .
آمن به هدف- به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود،‌ نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند .
آمن بسبیله - به راهی که انتخاب کرده، ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت .
آمن بقوله - در میان همه رفقا و دوستانی که سراغ دارم، احدی مثل ایشان به روحیه مردم ایران ایمان ندارد
آمن بربه؛ به خدایش ایمان داشت، امام به من گفت: فلانی این ما نیستیم که چنین می کنیم، من دست خدا را به وضوح حس می کنم.