عمومی | دانشگاه شیراز

مدیران رسانه گریز در دانشگاه های کارآفرین جایگاهی ندارند

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : مدیران رسانه گریز و اساتید بی ارتباط با رسانه ؛ در دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین جایگاهی ندارند.
دکتر علیرضا عبداللهی نژاد، در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه ۷ ( استان های فارس ،بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) در دانشگاه شیراز تاکید کرد: وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، سکاندار حرکت علم و فناوری کشور است و روابط عمومی ها با مدل سنتی و رویکرد صرفا توجیه گرایانه نمی توانند پاسخگوی نیازها باشند.
استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت : روابط عمومی بالنده و پویا ، می تواند جریان ساز باشد و تصویر سازمان را در جامعه بهبود و ارتقا بخشد.
دکتر عبداللهی نژاد ، روابط عمومی را مغر متفکر، زبان گویا و قوه هدایت گر سازمان توصیف کرد و گفت: با راهبردهای حرفه ای ، فکر و خلاقیت ؛ روابط عمومی به یک کنشگر فعال در سازمان و جامعه تبدیل می شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز :
ضرورت نگاه تخصصی و حرفه ای به روابط عمومی

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز هم در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه ۷ اظهار داشت : اگر توانستیم روابط عمومی را به جایگاه واقعی خود برسانیم ، آنگاه جایگاه دانشگاه در جامعه ارتقا می یابد.
دکتر علیرضا افشاری فر، اظهار داشت :علیرغم اقدامات موثر دانشگاهیان و دستاوردهای درخشان در عرصه های مختلف ، هنوز برخی مسئولان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک وزرتخانه مصرفی می نگرند و این نگرش باید تغییر یابد.
وی، نگاه کارشناسی، تخصصی و حرفه ای به روابط عمومی را یک ضرورت توصیف و خاطر نشان کرد: روابط عمومی می تواند نگرش ناصحیح به دانشگاه ها را در جامعه و مدیران تغییر دهد و اگر این نگرش تغییر نیابد، شاهد محدودیت ها و محرومیت های آموزش عالی خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز:
روابط عمومی هوشمند، نیازامروز دانشگاه ها

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز هم در این آیین با اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی در بیان خدمت رسانی دستگاه های اجرایی؛ بر نقش هدایت گر و انکارناپذیر آن تاکید کرد.
دکتر سید رشید فلاح شمسی ، اظهار داشت : در عصر کنونی و با توجه به تحولات اجتماعی ؛ روابط عمومی هوشمند، سریع ، صادق و شفاف ، می تواند دستاوردهای عظیم دانشگاهیان را در جامعه منعکس کند.
وی، ارتباطات موثر درون دانشگاهی و برون سازمانی ، کار جمعی ، امید و انسجام، شبکه سازی و هم افزایی را شروط موفقیت روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برشمرد و خاطرنشان کرد : این موارد در دستور کار روابط عمومی دانشگاه شیراز قرار دارد.

عکس های بیشتر مرتبط با این خبر در آرشیو الکترونیکی روابط عمومی دانشگاه شیراز موجود است.
http://gallery.shirazu.ac.ir