عمومی | دانشگاه علوم پزشکی البرز

هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه های استان البرز با رقابت ۲۴ تیم برگزار شد

چهارشنبه مورخ ۹۷/۳/۹ هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان دانشگاه های استان البرز با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی البرز و با شرکت۲۴ تیم  برگزار شد.

گفتنی است در این مسابقات ملی ۸ تیم از دانشگاه پیام نور، ۶ تیم از دانشگاه خوارزمی، ۴ تیم از دانشگاه علوم پزشکی، ۴ تیم از دانشگاه فرهنگیان و ۲ تیم از دانشگاه علمی کاربردی حضور دارند که تاکنون این مسابقات در سه دانشگاه به صورت درون‌دانشگاهی برگزار شده است.

در مرحله مقدماتی مسابقات مناظره دانشجویی استان که روز چهارشنبه برگزار شد، مسابقه نخست با رقابت دو تیم امیرکبیر و مبین با گزاره «‌حمایت از جبهه مقاومت در خاورمیانه در راستای منافع ملی ایران است» آغاز شد که تیم مبین به پیروزی رسید.

در مسابقه دوم دو تیم پرواز و بوعلی با گزاره «استفاده از زور برای نهادینه کردن قانون مجاز است» به رقابت پرداختند تیم پرواز پیروز مسابقه شد.

مسابقه سوم بین تیم های صلح و میثاق با گزاره «ارتباط مستقیمی بین حجاب و افزایش سلامت روانی بانوان وجود دارد» به پیروزی تیم صلح انجامید.

در مسابقه چهارم که بین تیم‌های بوعلی و سوفیا با گزاره «درآمدهای کلان برخی مسئولین با عدالت‌محوری در تضاد است» برگزار شد، تیم بوعلی برگزیده شد.

در دور دوم این مسابقات که بعد از ظهر چهارشنبه برگزار شد دو تیم برگزیده مرحله اول با گزاره «اقتصاد نفتی بزرگ‌ترین مانع بر سر توسعه پایدار است» به رقابت پرداختند که تیم بوعلی از دانشگاه علوم پزشکی البرز با کسب بیشترین امتیاز برنده این مرحله از مسابقات شد.

در پایان این مسابقات دکتر حسین محمدی، دکتر مرتضی تهامی و دکتر ترابی، از اعضای هیئت داوران  با ارائه نکات داوری، نقاط ضعف و قوت تیم ها را تشریح کرده و در مورد نحوه امتیازدهی توضیحاتی ارائه کردند.

گفتنی است این مسابقات روزهای شنبه و یک‌شنبه(۱۲ و ۱۳ خرداد) ادامه خواهد داشت.