دکتر نظرپور: ستاد رفاهی وزارت علوم باید به جایگاه اصلی و تاثیرگذار خود بازگردد
وی به بحث هماهنگی با بانکهای عامل در حوزه ستاد امور
رفاهی اشاره
کرد و افزود:
در خصوص
ارائه تسهیلات،
تفاهم نامههای
متعددی با بانکهای عامل
منعقد شده
ولی عملیاتی کردن این
تفاهم نامهها
کار بیشتری را میطلبد.
به گزارش
اداره
کل
روابط
عمومی
وزارت علوم، در این
آیین که
با حضور
جمعی
از مدیران
کل
و کارکنان این
وزارت خانه
برگزار شد، دکتر نظرپور با تجلیل از خدمات و تلاشهای دکتر حبیب
اله
سنگتراش و مهندس محمد عبدالحسینی اظهار داشت: در این مدت هم دکتر سنگتراش در حوزه ستاد امور رفاهی و هم مهندس عبدالحسینی در حوزه دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات زحمات و تلاشهای بسیاری برای ارتقا و حل مشکلات رفاهی و تخصیص اعتبارات انجام دادند و در ادامه این
مسیر
نیز
توجه
به
سیاست گذاریهای
بلند مدت
و
کوتاه مدت
در جهت ارتقای منزلت اعضای
هیئت علمی
دانشگاهها به
ویژه
در دانشگاههای بزرگ کشور از اهمیت ویژه
ای
برخوردار است که امیدوارم بتوانیم با کمک و همکاری هم جایگاه ستاد امور رفاهی را به جایگاه اصلی آن که قانون
گذار
تعیین کرده، ارتقا دهیم.
معاون
اداری، مالی و مدیریت
منابع وزارت
علوم در ادامه گفت: در امور فرهنگی مانند گردشگری و
اعزام
افراد
به عتبات و برگزاری مراسمهای فرهنگی نیز باید برنامه
ریزی
های
کلان انجام داد
و لازم
است به
ضرورت
و جایگاه سیستم اتوماسیون اداری که نقش مهمی در کاهش حجم مراجعات حضوری
ارباب
و رجوع و تسریع در ارائه خدمات دارد، توجه ویژه
ای
داشته
باشیم.
وی در ادامه با اشاره به
ضرورت
انجام برنامه
ریزی
های
بلند مدت
در بحث بودجه و تشکیلات هم گفت: باید با ارائه برنامه
ریزی
و بازنگری در تشکیلات حوزه ستادی تعاملات مثبتی با سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم و بر مصرف
صحیح
اعتبارات و رسیدگی به بودجههای تفضیلی دانشگاهها
نظارت
دقیق انجام شود.
در ادامه این نشست دکتر سنگتراش گزارشی از عملکرد خود در مدت تصدی مسئولیت دفتر ستاد رفاهی وزارت علوم
ارائه کرد
و گفت: در این مدت کوتاه ستاد امور رفاهی توانست چهار کارگروه در زمینههای مسکن، ارائه تسهیلات، خودرو و گردشگری تشکیل داده و در
حد
توان کارهای مثبتی از جمله پیگیری امور مربوط به افزایش وام مسکن
اعضای هیئت
علمی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان (که مراحل
نهایی
را میگذراند)،انعقاد
قرارداد
با چند شرکت سازنده خودرو جهت تحویل خودرو به
اعضای
هیئت علمی
دانشگاهها، ارائه تسهیلات از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان از طریق انعقاد
قرارداد
با بانکها و
اعزام
متقاضیان به عتبات با ارائه وام یک میلیون و پانصد هزار
تومانی
و ارائه خدماتی
درزمینه
سلامت را به انجام برساند.
مهندس عبدالحسینی نیز در این نشست در گزارشی از عملکرد چهار ماهه خود در دفتر برنامه بودجه و تشکیلات، از تلاشهای
شبانه روزی
که در
آخرین
روزهای سال گذشته
در خصوص
افزایش درصد اعتبارات وزارت علوم و تعاملاتی که با سازمان برنامه و بودجه
صورت
گرفته بود،
ارائه کرد
.
در پایان مراسم دکتر
نظر پور
با ارائه احکام و لوحهای سپاس از تلاشهای دکتر سنگتراش و مهندس عبدالحسینی
قدردانی
و برای دکتر سعید رستگاری، مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات و مهندس جهانگیر
حسن زاده
دبیر ستاد امور رفاهی وزارت علوم آرزوی
موفقیت
کرد.
س.س
۵۱/ ر.ب ۴۵