عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه

سربازان ارتش،سفیران سلامت جوان

در راستای اجرای کمپین خود مراقبتی فردی و تربیت سفیران سلامت جوان  مجموعه کارگاه های آموزشی خود مراقبتی در قالب ۳۵ جلسه آموزشی جهت سربازان در محل پادگان ارتش برگزارشد.

به گزارش الهه گرامی پور این جلسات با همت گروه آموزش و ارتقاء سلامت و فرماندهی تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی ارتش و همچنین با مشارکت  اداره مبارزه با بیماریها و  واحد سلامت روان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی این جلسات از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز  و بمدت یکماه  ادامه خواهند داشت .مجموعه کارگاه های آموزشی خودمراقبتی در قالب ۳۵ جلسه آموزشی و بصورت روزانه و همزمان جهت سه گروه از سربازان برگزار                     می گردد.براساس نیازسنجی  بعمل آمده بالغ بر هزار سرباز ارتش بعنوان سفیران سلامت جوان تربیت شده و در خصوص مباحث سلامت روان – پیشگیری از اعتیاد - پیشگیری از خشونت –اصول تغذیه صحیح ، آشنائی با HIV  و بیماری های آمیزشی و ... توسط کارشناسان واحد سلامت روان و  اداره مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی  تحت آموزش قرار میگیرند.

الهه گرامی پور رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی  با اشاره به نقش مهم سفیران سلامت در ارتقای سلامت جامعه گفت: یکی از اهداف طرح تحول سلامت پوشش همگانی سلامت بوده است و برای محقق شدن این پوشش همگانی باید ازهمه ظرفیت های موجود در جامعه استفاده نمود.

وی خاطرنشان کرد : دوران مقدس سربازی بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ سلامت وخودمراقبتی در بین جوانان می باشد که در راستای این طرح سفیر سلامت آموزش های لازم را توسط متخصصان دریافت می کند و در جهت بهبود وضعیت سلامت خود، خانواده و اطرافیانشان تلاش می نماید.

گفتنی است که جهت سنجش اثربخشی این آموزش ها در تمامی جلسات پیش آزمون و پس آزمون برگزار گردید و نفرات برتر هر گروه مورد تشویق قرار گرفتند  در حاشیه این همایش هزارن بسته آموزشی در بین سربازان نیز توزیع گردید.