عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، همکاری با شبکه ملی توانبخشی کشور را اعلام کرد

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مجمع عمومی شبکه ملی توانبخشی ، اعلام کرد: تمام گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه، پشتوانه علمی شبکه ملی توانبخشی هستند ، ضمن آنکه در حد امکانات ، دانشگاه در حیطه اجرا نیز همکاری می کند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، مجمع عمومی شبکه ملی توانبخشی با حضور معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت ، معاون امور مشارکت های مردمی وزارت کشور، مشاور امور توانبخشی وزیر بهداشت و با شرکت مدیران سازمان های غیردولتی و مردم نهاد حوزه توانبخشی و عضو شبکه ملی توانبخشی ، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

دکتر" محمد کمالی " ، توانبخشی را حلقه مفقوده نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور خواند و گفت: در دو سه دهه اخیر کارهای زیادی در این بخش انجام شد اما کافی نیست و آنچه که سالها در سازمان بهزیستی بر آن تاکید داشتم ، گسترش سازمان های غیردولتی و مردم نهاد در این حوزه بود تا در کنار دانشگاه ها ، بیمارستان ها و مراکز آموزشی و پژوهشی بتوانند در ارائه خدمات توانبخشی گام بردارند ، ضمن آنکه سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر فعالیت های ارزشمندی در این حوزه داشتند.

وی افزود: هم اکنون ، شبکه ملی توانبخشی می تواند راهگشای بهبود جایگاه توانبخشی در جامعه باشد و در تعاریف ، برنامه های اجرایی و استراتژیک ، با مطالعه وارد شود و ابعاد سازمان های ارائه خدمات را بشناسد و در اجرای برنامه ها ، به پتانسیل جامعه مخاطب خود توجه کند.

دکتر کمالی تصریح کرد: تصویب قانون حقوق معلولین و بویژه اصلاحیه آن ، پتانسیل معلولان و جامعه هدف را نشان داد و شبکه ملی توانبخشی نیز باید این پتانسیل عظیم را در نظر داشته باشد و در برنامه هایش ، از آن استفاده کند.

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور