مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

استعدادیابی و توان افزایی رهبران آینده در دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش روابط عمومی, دانشگاه صنعتی شریف قصد دارد برای اولین بار در کشور تستی جامع تحت عنوان "ستاره شریف" (استعدادیابی و توان افزایی رهبران آینده) را به صورت کشوری و در بین دختران و پسران و با تمرکز بر گروه سنی ۱۳ الی ۲۰ سال برگزار نماید.

دکتر فیض بخش عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: ستاره شریف، تست دقیق علمی است که توانمندی های لازم برای تبدیل شدن به یک آدم موفق در دنیای متفاوت ۱۵-۲۰ سال بعد را می سنجد.
وی گفت: ستاره شریف با سنجش و ارزیابی ناخودآگاه افراد (در مقایسه با دیگران)، نقاط ضعف و قوت افراد را به تشریح بیان می کند، و راهکارهایی عملیاتی به منظور تقویت نقاط قوت هر فرد و اصلاح نقاط ضعف ایشان را تبیین می کند.
مدیر برگزاری طرح ستاره شریف افزود: ستاره شریف با سنجش و ارزیابی ناخودآگاه افراد (در مقایسه با دیگران)، نقاط ضعف و قوت افراد را به تشریح بیان می کند، و راهکارهایی عملیاتی به منظور تقویت نقاط قوت هر فرد و اصلاح نقاط ضعف ایشان را تبیین می کند.

وی افزود: ستاره شریف برای هر ویژگی در هر مهارت، راهکارها و استراتژی هایی در راستای توسعه و بهبود آن ارائه خواهد نمود و بدون شک شناخت توانمندی های زیر مجموعه هوش هیجانی و توسعه و بهبود آن در هر فرد، شانس موفقیت او را چه در زمینه آینده شغلی و چه در زمینه هدایت تحصیلی افزایش خواهد داد.
دکتر فیض بخش یادآور شد؛ ترسیم دنیای آینده نیازهای انسان و محیط ۱۵-۲۰ سال بعد، اعم از فضای تکنولوژیک و دنیای دیجیتال، حجم نیازها در رشته های محتلف تحصیلی، تسلط بر مهارت های اجتماعی خاص آینده، تخصص های جدید دنیای بیش از پیش به هم پیوسته، کلیت برنامه ها و سرمایه گذاری های تربیتی مورد نظر ستاره شریف است.
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه در ادامه گفت: ارتقای مناسب ترین افراد از مهمترین اهداف و ابعاد این پروژه است که با تست ستاره شریف آغاز می گردد و پس از برگزاری تست، بر مبنای ارزیابی دقیق و علمی و بر پایه تحلیل های شخصیتی، ضمن مشخص نمودن نقاط ضعف و قوت شخصیتی و مهارتی شرکت کنندگان، راهکارهای عملیاتی جهت بهبود شرایط و آمادگی برای نقش آفرینی در عرصه های بزرگ دنیای آتی به آنها ارائه خواهد شد.
وی افزود: در ادامه این پروژه ضمن سرمایه گذاری عمومی بر روی شرکت کنندگان، مناسب ترین و مستعدترین افراد تحت سرمایه گذاری های خاص تربیتی، آموزشی دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، جهت ساختن و تربیت افراد برجسته و متمایز برای آینده قرار خواهند گرفت.
دکتر فیض بخش در پایان گفت: در ادامه این پروژه ضمن سرمایه گذاری عمومی بر روی شرکت کنندگان، مناسبترین و مستعد ترین افراد تحت سرمایه گذاری های خاص تربیتی، آموزشی دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، جهت ساختن و تربیت افراد برجسته و متمایز برای آینده قرار خواهند گرفت.

گفتنی است: علاقمندان برای شرکت در اولین دوره تست ستاره شریف تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری فرصت دارند تا ثبت نام خود را از طریق نشانی اینترنتی www.SharifSTAR.ir انجام دهند.