عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

تشدید بازرسی های ویژه بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان فسا در ماه رمضان/جمع آوری۳۵۰کیلوگرم مواد غذایی فاسد از سطح عرضه

به گزارش وب دا؛ مهندس مجتبی کرمی منش مسوول واحد بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: برنامه تشدید بازرسی های بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در دو نوبت صبح و عصر در حال اجراست و تاکنون مقدار ۳۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از سطح عرضه جمع آوری شده است.

کرمی منش افزود: در برنامه تشدید بازرسی ها ۲۵ نفر از بازرسین بهداشت محیط حضور دارند که به صورت تیم های بازرسی ۲ و ۳ نفره از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن حساس بخصوص قنادی ها و آشپزی ها بازرسی می کنند .

وی اظهار داشت: در این بازرسی ها از تجهیزات پرتابل سنجش دما، سنجش سلامت روغن و سنجش بار میکروبی سطوح استفاده می شود و در صورتی که ماده غذایی نظیر روغن تهیه زولبیا ناسالم باشد یا ماده غذایی در شرایط نامناسب نگهداری شود، کارشناسان بهداشت محیط مواد غذایی ناسالم را توقیف خواهند کرد .

مسوول واحد بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه گفت: کارشناسان این واحد در تمامی ساعات شبانه روز به صورت آنکال آماده رسیدگی به شکایات مردمی هستند و شهروندان گرامی  نیز می توانند به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه ۱۹۰ شکایات بهداشتی خود را ثبت نمایند .