عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دیدار هیات رئیسه واحد ایلام با خانواده شهید عملیات بیت المقدس

دیدار هیات رئیسه واحد ایلام با خانواده شهید عملیات بیت المقدس

دکتر میرزایی حیدری : راه شهیدان با خدمت به نظام ، انقلاب و ولایت ادامه می یابد

همزمان با ایام غرور آفرین عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با حضور در منزل برادر شهید مهدی آدینه شوهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والامقام از صبر و استقامت این خانواده شهید تقدیر کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهدی همتی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام ضمن تجلیل از رشادت های این شهید عملیات بیت المقدس گفت: شهدا و خانواده شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه رفیع و ماندگاری دارند و باید قدردان صبوری و استقامت آنان باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: راه شهیدان با خدمت به نظام ، انقلاب و ولایت ادامه می یابد و باید در این مسیر ثابت قدم باشیم.

دکتر محمد میرزایی حیدری اضافه کرد: امنیت ، جایگاه و مسئولیت های ما مدیون خون شهدا و فداکاری آنان است.

وی بیان کرد: فتح خرمهشر و عملیات بیت المقدس افتخار مردم ایران است و رشادت ها و ایثارگری رزمندگان در تاریخ ایران ماندگار است.

زندگینامه شهید مهدی آدینه شوهانی:

شهیدمهدی آدینه شوهانی در بهار ۱۳۴۱ در خانواده ای مذهبی و متعهد چشم به  جهان گشود، تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانید. ایشان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعال و موثری داشتند و با  اخذ دیپلم در سال ۵۹ به استخدام اداره برق استان ایلام درآمد، در همین سال ازدواج نمودند ، در مهرماه سال ۶۰ پس از طی دوران آموزشی راهی جبهه های جنوب شد و به خیل سپاهیان اسلام پیوست. وی علاوه بر جهاد در جبهه حمایت فکری و عملی از خانواده را فراموش نکرد و با ارسال نامه های مختلف در تقویت روحیه و پرورش ایمان و اعتقاد انقلابی خانواده همت گماشت و از تاثیر معنوی جبهه ها خانواده را بهره مند ساخت. خاطرات و مکاتبات باقی مانده از این شهید گرانقدر حاکی از اعتقاد و ایمان راسخ او نسبت به دفاع مقدس و جهاد در راه خدا است. سرانجام در تاریخ ۲۴ / ۲ / ۱۳۶۱ با قلبی آکنده از عشق و ایمان به خیل شهیدان پیوست. روحش شاد و یادش گرامی باد.