عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

افتخاری دیگر برای مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

قلب اهدایی جوان ۲۴ ساله مرگ مغزی شده  به جوان ۲۶ ساله با سابقه نارسایی قلبی در بیمارستان شهید مدنی تبریز پیوند زده شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز شهید مدنی، دکتر پرویزی استاد و فوق تخصص جراحی قلب و عضو تیم جراحی گفت: در این عمل ، بعد از ۷۰ دقیقه خون گرم وارد قلب پیوندی شد و اولین ضربان قلب پیوندی در بدن دریافت کننده ثبت شد.
دکتر صفایی رئیس بیمارستان شهید مدنی تبریز و فوق تخصص جراحی قلب و عضو تیم جراحی نیز گفت: این بیمارستان با قدمتی ۵۰ ساله مرکز جراحی قلب شمال غرب کشور است و بستر پیوند قلب در این بیمارستان فراهم شده است.
دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: عمل پیوند قلب مرهون سه سال تلاش برای تامین زیرساختها در مجموعه  این دانشگاه و همراهی پرسنل مجرب از تخصص های مختلف قلب است.
این عمل پیوند سه ساعت طول کشید و دکتر ضرغام حسین احمدی فوق تخصص جراحی قلب از بیمارستان مسیح دانشوری تهران، تیم جراحی تبریز را همراهی می کرد.
دکتر سهراب نگارگر استاد و رئیس بخش بیهوشی و مراقبت های ویژه و عضو تیم پیوند قلب در ادامه و تایید بیانات ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار داشت که سه سال تلاش بی وقفه برای تامین زیرساخت ها با برنامه ریزی منسجم و سیستماتیک از جمله تاسیس بخش پیوند قلب، اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان، تامین و آموزش نیروی انسانی، تهیه تجهیزات پیشرفته برای بخش های مختلف پیوند، اتاق عمل، بیهوشی، آی سی یو و اکو انجام گرفته و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید مدنی از هیچ گونه مساعدتی دریغ ننموده اند.
دکتر الگار انعام زاده کاردیولوژیست و فلوی پیوند قلب و عضو پیوند قلب این مرکز که در طی سه سال گذشته مسئولیت کلیه درمان بیماران نارسایی قلبی را بر عهده داشته است از وجود بیماران زیادی در صف انتظار پیوند قلب در این مرکز خبر داد. وی حال عمومی بیمار پیوند شده را رضایت بخش اعلام کرد.