عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: محور بودن دانشجویان از راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است/تعالی دانشجویان هدف ماست

دکتر سعید کشمیری در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که شنبه در سالن ابن‌سینا برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ما بیشتر به دنبال کیفیت و رشد برنامه‌های فرهنگی هستیم و دانشجویان باید در این زمینه نقش اصلی را ایفا کنند.
وی بیان داشت: هدف ما کسب جایزه و مقام نیست بلکه هدف این است که به دانشجویان تعالی ببخشیم و شرایط رشد را برای آنان فراهم کنیم، به‌طوری‌که وقتی وارد اجتماع می‌شوند بتوانند جامعه را به نحو مطلوب اداره کنند.
رییس شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پرورش جوانان در دانشگاه افزود: ما دو نوع پرورش داریم؛ پرورش چوپانی و پرورش باغبانی و ما موظفیم همانند یک باغبان شرایط رشد دانشجویان را مثل یک نهال، فراهم کنیم و زمینه رشد کمال علمی و معنوی آنان را فراهم کنیم که خاطره خوبی در ذهن آنان از دانشگاه برجای بماند و درصحنه‌های گوناگونی که برای کشور پیش می‌آید از خود ایثار و فداکاری نشان بدهند.
دکتر کشمیری به خاطر کسب رتبه‌های فرهنگی و هنری توسط دانشجویان و کارکنان در جشنواره بین‌المللی سیمرغ تشکر کرد و این موفقیت را از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانست و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها، رشد و تعالی دانشجویان در زمینه فرهنگی و هنری و تبادل فرهنگی در بین دانشجویان کشور است.
رئیس شورای فرهنگی دانشگاه تاکید کرد: رعایت شئون اداری و دانشجویی از کارکردهای شورای فرهنگی دانشگاه است و مسایلی مانند پوشش و رعایت مسایل مذهبی باید مدنظر این شورا قرار بگیرد.
در این نشست مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سیمرغ دانشگاه نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نهمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی وزارت بهداشت توانست هفت رتبه کشوری را به دست آورد، گزارشی از چگونگی این جشنواره ارایه داد و گفت: اگر کانون‌های هنری و فرهنگی فعال و پویایی داشته باشیم و برنامه‌های هدفمندی را دنبال کنند، نتایج و آثار آن را در جشنواره‌های فرهنگی و هنری خواهیم دید.
سمیه عباسپور افزود: از ابتدای فعالیت دبیرخانه دانشگاهی بوشهر هدف، ارتقای کیفیت آثار ارسالی بود و برای این منظور کارگاه‌ها و ورکشاپ های تخصصی زیر نظر اساتید مجرب و بنام استان و کشوری در رشته‌های مختلف برگزار شد که نتیجه آن راه‌یابی ۱۵ اثر هنری به مرحله کشوری جشنواره سیمرغ بود که طبق اعلان وزارت متبوع رشد دو و نیم برابری نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.
وی بیان داشت: در جشنواره نهم فرهنگی وزارت بهداشت در استان، پوشش حداکثری جامعه هدف شامل شبکه‌های بهداشت و درمان، بیمارستان‌های شهرستان‌ها و سایر دانشگاه‌ها و حتی همکاران بازنشسته علوم پزشکی مدنظر بود که درمجموع ۵۶۰ اثر به دبیرخانه مرکزی جشنواره سیمرغ ارسال شد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به امور فرهنگی دانشگاه گفت: باید زمینه تعالی فرهنگی را برای دانشجویان فراهم کنیم و فضای فرهنگی به نحوی باشد که ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی مورد تعرض قرار نگیرد.
حسن باربرز افزود: ما به‌عنوان متولیان فرهنگی دانشگاه باید پاسخگوی دانشجویان دغدغه‌مند باشیم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که همه قشرهای دانشجویی از برنامه‌های فاخر و ارزشی بهره‌مند شوند و محتوای برنامه‌های فرهنگی سالم، هدفمند و رو به رشد باشد.
انتهای پیام/س. ر ۲۰۵۰